
TH
E EPO

CH TIM
ES

CHINA  
INSIDER

WEEK 28, 2021

22 YEARS OF 
REPRESSION

See Page  2

Inside the CCP’s Ongoing 
Persecution of Falun Gong



Week 28, 2021 Week 28, 20212  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  3

F
or 22 years, the communist 
regime in China has deployed 
a comprehensive campaign of 
repression against adherents 
of the spiritual group Falun 
Gong. Millions of Falun Gong 

practitioners have suffered detention, tor-
ture, harassment, forced labor, and organ 
harvesting.

How the persecution started and how 
the Chinese Communist Party (CCP) has 
executed this expansive campaign is ex-
plained below.

How Did 100 Million 
People Become Targets?
A Popular Practice
Falun Gong, also known as Falun Dafa, is 
a meditation practice that features mor-
al teachings based on three core tenets, 
“truthfulness, compassion, and tolerance,” 
along with a set of meditative exercises.

In 1992, the practice’s founder, Li Hong-
zhi, introduced it to the public in Changc-
hun, a city in northeastern China. It spread 
quickly by word of mouth to other parts of 
the country. By 1999, roughly 70 million to 
100 million people around the country had 
taken up the practice, according to official 
estimates at the time.

Li himself is a four-time Nobel Peace 
Prize nominee. The practice was also 
recognized by state bodies for its contri-
butions to society, and some adherents 
received awards for their community ser-
vice before the regime began an all-out 
clampdown in July 1999.

A Peaceful Demonstration
On April 25, 1999, around 10,000 Falun 
Gong practitioners gathered at the ap-
peals office near the CCP’s headquarters 
in Beijing to appeal for their right to practice 
freely. It became the largest peaceful dem-
onstration that China had seen in a decade, 
since the Tiananmen Square massacre.

What triggered the appeal was the arrest 
of dozens of adherents in the nearby mega-
city of Tianjin who had protested a defama-
tory article about their faith. The environ-
ment was also becoming more restrictive: 

The publication of Falun Gong books had 
been banned; and police in some areas had 
been harassing adherents, searching their 
homes and beating them up.

The petitioners met with then-Premier 
Zhu Rongji and delivered three requests: 
to release the practitioners who’d been ar-
rested, reverse the publication ban, and 
allow them to practice in public without 
fear. After learning that the Tianjin prac-
titioners had been released, the petitioners 
left quietly that evening.

Authorities would later seize upon the 
event to justify the persecution, launched 
three months later, claiming that practi-
tioners were laying “siege” to the regime.

Fear and Loathing
The discipline’s rapid growth, with its prac-
titioners outnumbering the 60 million Party 
members at the time, meant the practice was 
deemed a threat to the regime’s authoritar-
ian rule. Meanwhile, the values that Falun 
Gong espouses were at odds with the athe-
ist Marxist ideology underpinning the CCP.

Then-Chinese leader Jiang Zemin, who 
personally ordered the persecution, repeat-
edly expressed his vehemence toward the 
practice in remarks and in interviews with 

foreign media.
Jiang, in a letter released immediately af-

ter the April 25 appeal, expressed alarm at 
the “substantial number of Party members, 
cadres, intellectuals, soldiers, workers, and 
peasants” among Falun Gong practitioners 
and vowed to toughen ideological control.

“Could it be that Marxism, materialism, 
and atheism that we communists embody 
can’t defeat what Falun Gong promotes? 
That’d be a tremendous joke if true,” he 
wrote in the letter.

An Entire State 
Apparatus Focused  
on Persecution
Orders to Eliminate
The CCP was intent on wiping out Falun 
Gong; Jiang initially aimed to crush the 
practice within three months. Top Chinese 
leaders also ordered officials to “destroy 
them politically, bankrupt them finan-
cially, ruin their reputation,” according 
to a military colonel who attended the 
meeting.

Police officials declared that if they beat 
practitioners to death, it would be consid-

ered suicide, according to Minghui.
In June 2001, more than a dozen female 

adherents died in a labor camp in Harbin, 
a city in northern Heilongjiang Province, 
in what authorities claimed was a mass 
suicide. “Only 15 or 16 out of 3,000 have 
died. How is this a lot?” the labor camp 
reportedly told the family of Li Xiuqin, one 
of the victims. They saw only her ashes.

The 610 Office
On June 10, 1999, an extralegal Gestapo-
like agency was set up and named the “610 
Office” after the date of its creation. The 610 
Office enjoys wide-ranging powers and di-
rects various sectors of society to carry out 
the persecution campaign. A 2017 report 
by the human rights watchdog Freedom 
House estimates that the annual budget 
for all 610 Offices across China is around 
879 million yuan ($135 million).

In 2002, a Falun Gong practitioner from 
Changchun was beaten to death after be-
ing arrested for hijacking TV airwaves to 
broadcast programs debunking state pro-
paganda about the practice. The head of the 
city’s 610 Office overseeing the persecu-
tion instructed police to keep the matter 
confidential. He described the campaign 
to destroy Falun Gong as “an arduous po-
litical task” and told the police “not to fear 
blood or deaths,” a former officer present 
at the meeting told Minghui.

The 610 Office is also involved in state-
sanctioned forced organ harvesting, re-
sulting in an unknown number of deaths, 
according to the World Organization to 
Investigate the Persecution of Falun Gong.

Whole-of-Society Clampdown
The campaign was thorough and mo-
bilized all levels of society. Propaganda 
maligning the practice appeared in state 
newspapers and on television and radio, as 
well as school textbooks and community 
boards.

The Department of Culture directed the 
mass destruction of millions of Falun Gong 
materials, including book burnings, and 
the jailing of bookshop owners. Workplaces 
fired people who refused to give up their 
faith, while students from primary school 
to college were expelled. One high schooler 
was sentenced to five years in prison after 
refusing to join a school-organized parade 
that slandered the practice—even though 
he wasn’t old enough to be sent to jail.

A Shanghai primary school punished a 
teacher who was a Falun Gong practitioner 
by demoting her to the role of cleaning the 
school bathrooms, a decision one colleague 
said harked back to the abuse inflicted dur-
ing the Cultural Revolution.

With the court system under the control 
of the CCP, trials in China are a mere for-
mality. Adherents are often detained for 
months or longer before trial and at times 
denied legal assistance. Lawyers represent-
ing them experience harassment, assault, 

or threats, and are frequently interrupted 
in court when advocating for their clients. 
Wu Shaoping, a human rights lawyer now 
in the United States, told The Epoch Times 
he was stopped mid-argument and escort-
ed out of the court by police when making 
the case that his client had been charged 
illegally. His client was sentenced to nine 
years in prison one month later.

Demonizing the Victims
Propaganda and Disinformation
Finding that public opinion hadn’t turned 
against Falun Gong, the regime launched 
in 2001 a brazen disinformation campaign 
in a bid to incite public hatred against 
the practice and its adherents. In Janu-
ary 2001, five individuals set themselves 
on fire in Tiananmen Square, an incident 
that China’s state-run media blamed on 
Falun Gong. Following the tragedy, the 
number of hate crimes against Falun Gong 
practitioners increased.

The incident turned out to be a staged 
event. Suspicious circumstances surround-
ing the event have since been revealed and 
documented in the award-winning film 
“False Fire.”

The regime also cooked up false stories 
about alleged practitioners—such as a 
person who killed her own child before 
taking her own life—in hope of spinning 
public opinion in China. An independent 
investigation later revealed that the person 
never existed.

Chinese officials have openly taken part 
in spreading the propaganda both in Chi-
na and overseas. In 2004, a Falun Gong 
supporter brought and won a defamation 
lawsuit against the Chinese deputy consul-
general in Toronto for attacking him in a 
letter published in the Toronto Star.

During the 1999 Asia-Pacific Economic 
Cooperation summit in New Zealand, Jiang 
handed out booklets defaming Falun Gong 
to participants of the meeting.

Censorship and Indoctrination
China’s censors have wiped the Chinese 
internet of any authentic materials on 
Falun Gong, while allowing misinforma-
tion and propaganda about the spiritual 
practice to fill cyberspace. Words related 
to Falun Gong have been scrubbed online, 
and there have been cases in which prac-
titioners were detained for using words 
related to the practice on China’s popular 
messaging platform WeChat.

The Great Firewall, which prevents Chi-
nese citizens from accessing many foreign 
sites such as Facebook and Google, also 
blocks overseas websites relating to Falun 
Gong.

The regime’s censorship does not exist 
only in cyberspace—it also denies prac-
titioners’ rights to freedom of speech. 
Practitioners who speak with neighbors 
or strangers about Falun Gong run the risk 

of being detained—or worse, sentenced 
to prison.

Teachers are required to indoctrinate 
their students with anti-Falun Gong pro-
paganda. In April 2020, the primary school 
attached to China’s Jinan University held a 
“national security class,” during which stu-
dents were taught that Falun Gong “posed 
a threat” to society.

Breaking the Body to Defeat the Will
Since 1999, several million Falun Gong 
practitioners have been detained in de-
tention centers, labor camps, prisons, 
and psychiatric facilities, according to the 
Falun Dafa Information Center. At these 
facilities, Falun Gong practitioners are of-
ten singled out for particularly cruel treat-
ment, in a bid to force them to renounce 
their faith, according to accounts from 
survivors.

Torture and other forms of ill-treatment 
are endemic in these facilities. An untold 
number of Falun Gong practitioners have 
died as a result of torture or forced organ 
harvesting.

Slave Labor
Practitioners detained in labor camps and 
prisons have also been subjected to forced 
labor, producing cheap goods destined 
for Western markets and enriching CCP 
officials in the process.

The detainees are forced to work long 
hours, sometimes as many as 19 hours a 
day to hit production quotas, according 
to Minghui. Guards are known to step up 
their torture or abuse against those who 
fail to meet a quota or refuse to comply 
with work orders.

Products that practitioners have been 
forced to make include wigs, toothpicks, 
chopsticks, eyelash extensions, embroi-
dery, ornaments, cellphone cases, winter 
jackets, medical cotton swabs, leather bags, 
and more.

Since the start of the pandemic, some 
prisons have forced practitioners to make 
personal protective equipment for export, 
including surgical masks and surgical 
gowns.

Torture
Practitioners held at detention sites and 
psychiatric facilities have suffered various 
forms of physical, psychological, and psy-
chiatric torture. The goal is to force them to 
sign a declaration renouncing their faith. 
Many practitioners have sustained severe 
injuries and died as a result.

Some common torture methods include 
sexual assault; force-feeding; beating with 
wooden clubs or steel bars; shocking with 
electric batons; piercing sensitive body 
parts such as fingertips with bamboo skew-
ers; and burning with cigarettes, boiling 
water, or hot iron bars.

Guards also subject practitioners to ex-
treme conditions for extended periods of 

time, including holding them in a small 
cage filled with chest-deep water, leaving 
them exposed to freezing temperatures, or 
depriving them of sleep.

In other cases, practitioners have been 
forced into or bound in painful positions 
for prolonged periods.

Practitioners are sometimes forcibly fed 
with unknown drugs—toxic chemicals 
that damage the central nervous system 
or psychotropic chemicals that affect their 
mental state.

Organ Harvesting
An untold number of detained practitio-
ners have been killed by the regime for 
their organs, which are used to supply 
China’s vast organ transplant market.

In 2019, an independent people’s tribu-
nal concluded that the regime had been 
harvesting organs from prisoners of con-
science for years “on a significant scale” 
and that Falun Gong practitioners were the 
main source of organs. The tribunal found 
no evidence that these crimes had ended.

Gao Yixi, a Falun Gong practitioner from 
far northern Heilongjiang Province, died 10 
days after his arrest in 2016, Minghui report-
ed. Not long after, doctors dissected Gao’s 
body, despite his family’s objections, and 
removed all of his major organs and brain.

Freedom Denied
Surveillance
Authorities actively track adherents’ 
whereabouts by tapping their phones, 
tracking their location, and monitoring 
surveillance camera footage, which is of-
ten enhanced with artificial intelligence.

By 2017, every person in China was forced 
to register with their real name to use phone 
services and to comment online, making it 
easier for police to track down adherents. 
In January of that year, police in Harbin of 
Heilongjiang Province arrested at least five 
practitioners with the help of surveillance 
technology after finding a banner with the 
words “Falun Dafa Is Good.”

One adherent was arrested at a train sta-
tion after discussing her train itinerary in 
private social media messages. In 2019, an 
adherent was arrested at a hospital while 
taking care of a sick relative after the facial 
surveillance system alerted the police.

In 2020, police questioned another practi-
tioner in Shanxi over his purchase of some 
construction materials on the internet.

Financial Persecution
Chinese police officers and security of-
ficials have illegally confiscated practi-
tioners’ cash and other personal prop-
erty. Some officials have extorted family 
members of detained practitioners, saying 
they would be released if the family paid 

a hefty sum.
Inside prisons and labor camps, practitio-

ners could be denied money and personal 
belongings sent by their families. Their 
family members could also be coerced 
into paying bribes to officials to see their 
imprisoned relatives.

There have been cases when brainwash-
ing centers have extorted money from the 
families of detained practitioners to cover 
the expenses of tortures used on their de-
tainees, such as force-feeding.

Courts also impose hefty fines on adher-
ents. In the first half of 2021, the court sen-
tenced 674 people with fines totaling more 
than 3.4 million yuan ($525,000), or about 
5,000 yuan ($770) per person, roughly one 
month’s salary for an average person.

Practitioners have also had their salary 
or pension withheld by their employers—
sometimes at the demand of Chinese au-
thorities.

Harassment
Local police and CCP officials have sub-
jected practitioners to harassment, intimi-
dation, and verbal and physical threats.

The regime also targets relatives of prac-
titioners, harassing their parents, spouses, 
or children.

The harassment escalated in 2020 when 
the regime launched a nationwide “Zero-
Out” campaign, with the aim of reducing 
the number of practitioners in China to 
zero. The new campaign also involves a 
monetary reward system that entices citi-
zens to report known practitioners to the 
police.

Defiance
Peaceful Resistance
Despite the repressive climate, the group 
has persisted in grassroots efforts to call 
attention to the regime’s abuses. Prac-
titioners around the country—at great 
personal risk—distribute homemade 
booklets, posters, and CDs to house-
holds and passersby to refute the re-
gime’s propaganda. They hang banners 
in prominent places as a symbol of their 
perseverance.

Since 2004, adherents have been urging 
Chinese people to disassociate themselves 
from the crimes committed by the CCP by 
quitting its affiliated organizations.

In 2015, adherents began a wave of law-
suits seeking to bring former leader Jiang 
to justice.

People in some areas of China have 
shown support for practitioners’ efforts to 
counter the persecution. In 2017, around 
300 people in Huludao city of Liaoning 
Province signed a petition calling for the 
unconditional release of a local Falun Gong 
practitioner, Minghui reported.

An overview of the Chinese regime’s unrelenting campaign to  
eradicate a peaceful meditation practice, devastating millions of lives
Falun Gong practitioners hold banners with the Chinese characters for “truthfulness, compassion, and tolerance” before being 
arrested in Tiananmen Square in Beijing. After the start of the persecution in 1999, adherents came from around the country to 
Tiananmen to peacefully demonstrate. 

meditation Falun Gong practitioners meditate 
in New York in August 2011. While persecuted in 
China, Falun Gong is practiced freely in more than 
90 countries around the world. 

TORTURE An illustration of suffocation torture: 
Guards cover a Falun Gong practitioner’s 
head with a plastic bag and threaten not to 
remove the bag until the victim agrees to sign 
a declaration renouncing his faith. Guards may 
then kick and beat the person while shocking 
him with electric batons. 

Falun Gong adherents practice the exercises in southern China’s Guangzhou City in the 1990s. By the mid-1990s, Falun Gong exercise sites like this 
one were common throughout China. 

Guards shocked Gao Rongrong on the face with electric batons for over seven hours. Gao was confined 
to a heavily guarded hospital ward for almost five months. She died of injuries sustained from torture 
on June 16, 2005, at age 37.

Falun Gong books are destroyed at the start of 
the persecution, in 1999. 

PARADE  Practitioners of Falun Gong gather in 
Washington to speak out against the persecu-
tion, on July 15, 2019.

HUMAN RIGHTS

Beijing’s 22-Year-Long 
Persecution of Falun Gong

Eva Fu & Frank Fang

ShaoShao Chen/The Epoch Times

ALL PHOTOS FROM MINGHUI.ORG UNLESS NOTED OTHERWISE

Falun Gong practitioners meditate in New York’s Central Park on May 10, 2014.

Dye Bing/The Epoch Times



Week 28, 2021 Week 28, 20214  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  5

Jennifer Bateman & Jennifer Zeng

T
hroughout the world, scientific re-
search and experiments involv-
ing ethical issues must first pass 
the scrutiny of ethics commit-
tees. In recent years, the Chinese 

Communist Party (CCP) has conducted 
many experiments in the field of biomedi-
cal and genetic engineering that break hu-
man ethical boundaries.

China began implementing the Ethi-
cal Review of Biomedical Research Involv-
ing Humans on Dec. 1, 2016. However, 122 
Chinese scientists who co-signed an open 
letter in 2018 to oppose gene-edited babies 
criticized China’s biomedical ethics review 
as a “sham.”

In the United States, as ethical and moral 
regulations on animal research have be-
come stricter, budgets and funding have 
tended to decrease in recent years, making 
China the most attractive place for such 
experiments. For example, in 2014, the U.S. 
government imposed a funding pause of 
gain of function research involving influ-
enza, severe acute respiratory syndrome 
(SARS) coronaviruses, and Middle East re-
spiratory syndrome (MERS) coronaviruses. 
In 2019, the U.S. Environmental Protection 
Agency (EPA) announced that it would stop 
conducting or funding studies on mam-
mals by 2035.

In 2011, the CCP made it a national 
development goal to create primate dis-
ease models through cloning and other 
biotechnologies. According to the 2020 
China Biomedical Industry Development 
Report published by Chinese Venture, 
“the overall biopharmaceutical market 
in China increased from $28.7 billion to 
$49.6 billion from 2016 to 2019, at a CAGR 
(Compound annual growth rate) of 20 per-
cent. It is expected to reach $130.2 billion 
in 2025.”

Below are four experiments conducted 
by Chinese scientists that Chinese state 
media touted as “world firsts.”

Experiment 1  A Rat Model  
of Male Pregnancy
On June 9, researchers from China’s Na-
val Medical University published a pre-
print paper on “a rat model of male preg-
nancy” on the non-peer-reviewed site 
BioRxiv.

The paper describes a specific method for 
getting a male rat pregnant at the expense 
of three female rats.

1.	First, a castrated male rat was sutured 
back to back with a female rat to create 
a female microenvironment for the male 
rat, forming a heterosexual parabiotic 
pair.

2.	The uterus of another female rat was 
transplanted into the conjoined male rat.

3.	Finally, blastocyst-stage embryos devel-
oped in the third female rat were trans-
planted into the grafted uterus of the 
male parabiont and the native uterus of 
the female parabiont.

4.	After 21.5 days, 27 of the 280 male em-
bryos were normally developed and 10 
well-developed pups were delivered by 
cesarean section. At least 46 male rats 
and 138 female rats were used in the ex-
periment.

Chinese web portal Sina, reported the story 
under the headline “Are men still far away 
from giving birth?”, saying that “Chinese 
scientists have performed a miracle” and 
“broken the universal law of nature since 
the beginning of the time.”

However, the experiment has been ques-
tioned and criticized by some experts.

Emily McIvor, senior science policy ad-
viser for People for the Ethical Treatment 
of Animals, described the experiment as 
“vile.”  She said that animals should not 
be treated as “disposable objects.”

“Animals deserve to be respected and 
left in peace, not bred in laboratories, ex-
perimented on, and treated like disposable 
objects,” she said to Mail Online.

“Surgically joining two sensitive rats—
who endured mutilation and weeks of 
prolonged suffering—is unethical and in 
the realm of Frankenscience,” she added.

She also said she believes that “these 
shocking experiments are driven solely 
by curiosity and do nothing to further our 
understanding of the human reproductive 
system.”

Experiment 2   Human-Monkey 
Chimeric Embryos
On April 15, a research team from Kun-
ming University of Science and Technology 
in Yunnan, China, and the Salk Institute 
for Biological Sciences in the United States 
published a paper on the Cell website, an-
nouncing that they had successfully grown 
the world’s first human-monkey chimeric 
embryos, i.e. embryos with both human- 
and monkey-derived cells.

Scientists injected human stem cells into 
the monkey embryos in the hope that the 
organs grown in the monkeys could be 
transplanted into humans. This has led to 
widespread ethical controversy.

Dr. Anna Smajdor, lecturer and research-
er in biomedical ethics at the University 
of East Anglia’s Norwich Medical School, 
told the BBC the study posed “significant 
ethical and legal challenges.”

“The scientists behind this research state 
that these chimeric embryos offer new 
opportunities, because ‘we are unable to 
conduct certain types of experiments in 
humans’. But whether these embryos are 
human or not is open to question,” she said 
to BBC.

Prof Julian Savulescu, director of the Ox-
ford Uehiro Centre for Practical Ethics and 
co-director of the Wellcome Centre for Eth-
ics and Humanities, University of Oxford, 
told the BBC the research “opens Pandora’s 
box to human-nonhuman chimeras.”

However, the project’s Chinese leader, 
academician Ji Weizhi of the Chinese Acad-
emy of Sciences, said that human-monkey 
chimeric embryos just created an environ-
ment in which human stem cells are de-
veloped, reproductive chimerism does not 
inherently occur, and that it is “definitely 
not a human-monkey hybrid,” so it does 
not have ethical issues.

In 2019, the State Key Laboratory of Stem 
Cell and Reproductive Biology in Beijing 
created the first “pig-monkey hybrid” by 
adding monkey cells to pig embryos.

The two hybrids died after only two weeks 
and the research was criticized by scien-
tists from around the world as morally and 
ethically shocking.

Experiment 3  Gene-Edited Babies
In December 2018, Chinese scientist He 
Jiankui announced at a major academic 
conference in Hong Kong the birth of twin 
gene-edited baby girls who were “immune 
to AIDS.” He claimed it was the first case 
in the world.

He said his team used CRISPR technology 
to “edit out” the CCR5 gene in embryos so 
that the babies might have a natural ability 
to fight AIDS in the future.

The case sparked widespread condemna-
tion from the global scientific community, 
with experts concerned that altering the 
genome of an embryo could cause unex-
pected harm, not only to the individual be-
ing modified, but also to future generations 
who pass on these same changes.

Krishanu Saha, a bioengineer at the Uni-
versity of Wisconsin–Madison, a member 
of a group investigating the safety of the 
technology, told the BBC, “So let’s say we 
are injecting a genome editor into the brain 
to target neurons in the hippocampus, “ 
she adds, “how do we make sure that those 
genome editors do not travel into the repro-
ductive organs and end up hitting a sperm 
or egg? Then that individual could poten-
tially pass the edit on to their children.”

An international committee of scientific 
institutions investigating the issue released 
a report on Sept. 3, 2020, saying that once 
the genome of a human embryo is edited, 
it should not be used for reproduction until 
there is solid evidence that genomic chang-
es in the sperm survivor can lead to reli-
able results and do not cause unintended 
changes. No genome editing technology 
has been able to meet this standard.

Even in China, 122 scientists signed an 
open letter warning of the risks of such ex-
periments and criticizing the authorities’ 
“ethical biomedical review as a sham.”

The Chinese authorities opened an in-
vestigation shortly after the news was 
announced, saying that there were prob-
lems with the ethical review documents 
involved in the study.

CCP mouthpiece  People’s Daily  also 
changed its tone after praising the research 
as “a historic breakthrough,” and published 
an article titled “Technological Develop-
ment Cannot Leave Ethics Behind.”

On Dec. 30, 2019, a Chinese court ruled 
in a secret trial that He Jiankui will spend 
three years in prison and pay a $430,000 
fine for “illegally carrying out the human 
embryo gene-editing experiments.” Two 
others involved were also sentenced.

Experiment 4  Gain-of-Function 
Experiments on Coronaviruses
“Bat Woman” Shi Zhengli, a scientist at 
the Wuhan Institute of Virology in China, 
sparked an ethical and moral debate by 
conducting a gain-of-function (GOF) ex-
periment in the course of her research on 

the CCP virus, which causes COVID-19.
In 2015, Shi, together with her collabora-

tors, published a paper in the journal Na-
ture Medicine on the genetic modification 
of a SARS-like virus (SARS-CoV) bat coro-
navirus to allow it to infect humans with 
greater infectivity.

This GOF study, in which the virus was 
genetically modified to make it more lethal 
or transmissible, amounted to the creation 
of a new strain of the virus that was ex-
pected to cause an outbreak in humans, 
the so-called “potential pandemic patho-
gen (PPP).”

After the publication of the article, many 
scientists around the world questioned the 
potential dangers and ethical issues of the 
experiment.

Because the risk of widespread or even 
global spread of virulent pathogens that 
could result from GOF/PPP research far 
outweighs the benefits of the research, 
such research has raised widespread 
ethical concerns and has been deemed 
inconsistent with the Nuremberg Code’s 
requirement for broad ethical principles of 
“fruitful results for the good of society, un-
procurable by other methods,” and propor-
tionality of risk to humanitarian benefit.

In 2014, the U.S. government suspended 
funding for GOF research involving influ-
enza, Severe Acute Respiratory Syndrome 
(SARS) coronavirus, and Middle East Re-
spiratory Syndrome (MERS) coronavirus.

In August 2020, Michael J. Imperia-
le, professor in the Department of Micro-
biology and Immunology at the Univer-
sity of Michigan, and Arturo Casadevall, 
professor and chair of the Department of 
Molecular Microbiology and Immunol-
ogy at Johns Hopkins Bloomberg School of 
Public Health, co-authored an article say-
ing that “we are not concerned with the no-
tion of gain-of-function experiments writ 
large ... Rather, we are specifically talking 
about experiments involving pandemic 
pathogens.”

They added, “One should not be perform-
ing GOF experiments simply to ‘see what 
would happen’ without strong evidence 
that it could happen naturally. In other 
words, just because an experiment can be 
done does not mean that it should be done.”

In an email to the New York Times on 
June 15, Shi argued that her experiment 
was different from GOF because her goal 
was not to make the virus more dangerous 
but to understand how it spreads across 
species.

Dr. Sean Lin, former lab director of the vi-
ral disease branch of the Walter Reed Army 
Institute of Research, told The Epoch Times 
Chinese-language edition that the cross-
species experiment itself would create new 
viruses that are not found in nature, mak-
ing them not only more virulent or infec-
tious, but also helping the virus mutate and 
leading to cross-species mutations.

Surgically joining two sensitive 
rats—who endured mutilation 
and weeks of prolonged 
suffering—is unethical and in 
the realm of Frankenscience.      
Emily McIvor, senior science policy adviser, 
People for the Ethical Treatment of Animals

CCP

4 Ethics-Breaking Biological  
Experiments Touted by Chinese  
Scientists as ‘World Firsts’

Johannes Eisele/AFP via Getty Images

Chinese virologist Shi Zhengli (L) in the P4 laboratory in Wuhan, capital of China’s Hubei province, on Feb. 23, 2017. 

OPINION

Charlotte Allen

The Chinese regime 
blocks Chinese citizens 
from accessing nearly all 
Western social-media 
platforms—Facebook, 

Google, Twitter, YouTube, 
Instagram, and others—not 

to mention such conventional interna-
tional news sources as the BBC, The New 
York Times, and The Wall Street Journal. 
China’s “Great Firewall,” as it is called, is 
said to be the most technologically so-
phisticated system of media censorship 
in the world.

Yet censor as it may inside China’s 
own borders, the Chinese regime has 
no qualms about using Western social 
media, YouTube and Twitter in particu-
lar, to wage a propaganda war elsewhere, 
particularly on the issue of its treatment 
of the 13 million Turkic-speaking Uyghur 
Muslims who live in Xinjiang in far-west-
ern China. It is a viselike two-pronged 
war. On the one hand, China has issued 
a stream of propaganda videos appear-
ing on YouTube and Twitter designed to 
paint the Uyghurs as extremist terror-
ists, and the Chinese regime as a benevo-
lent force that has replaced poverty with 
prosperity for a majority of Xinjiang’s 
residents. On the other hand, China may 
have pressured a compliant YouTube to 
remove videos made by human rights ad-
vocates documenting torture and forced 
labor as the actual conditions endured 
by many members of this ethnic and re-
ligious minority.

More than one million Uyghurs—
nearly a tenth of Xinjiang’s total Uyghur 
population—are said to be confined in a 
network of prison-like detention camps 
where hundreds of thousands of them are 
forced to labor in Xinjiang’s huge cotton 
industry (the region produces 20 percent 
of the world’s raw cotton). Others work 
in the hundreds of newly built factories 
inside or not far from the camps, some 
of which, it is alleged, supply such ma-
jor consumer-goods producers as Nike, 
Coca-Cola, and Calvin Klein (all three 
deny that their supply chains use slave 
labor). Except for the occasional Potem-
kin Village tour, journalists have been 
barred from access to the mass intern-
ment sites, which China euphemistically 
calls “vocational training and education 
centers,” but enough drone footage and 
photos have been spirited out of China, 
supplemented by reports from survivors, 
to give what appears to be an accurate 
picture of horrific conditions there.

The mass detention camps were a re-
sponse to bloody ethnic clashes on the 
streets of Urumqi, Xinjiang’s capital, in 
2009, as well as attacks on pedestrians 
and commuters in Beijing in 2013 and in 
Kunming in southern China in 2014. The 
Chinese regime blamed the incidents on 
Islamic terrorists, and in 2016 began build-
ing the camps to house Uyghurs and other 
Turkic Muslims suspected of “untrust-
worthiness” and separatist-nationalist 
sentiments. That could mean viewing 
religious content on the internet, having 
an overseas relative, or downloading a 
forbidden app.

The aim of the mushrooming network 
of camps, and of China’s policies else-
where in Xinjiang, is “de-radicalization.” 

That means brutally detaching Uyghurs 
from their Muslim religious and cultural 
identities: making them eat pork, shaving 
off men’s beards, and subjecting them to 
hours of political re-education. Thousands 
of children have been separated from their 
parents, and imprisoned Uyghur women 
reportedly endure forced abortions and 
sterilizations. They even allegedly have 
their hair cut off and to be sold to the global 
wig industry. In the cities of Xinjiang, the 
Chinese regime has bulldozed or desecrat-
ed dozens of mosques and Islamic holy 
sites that once drew tens of thousands of 
pilgrims. The government has also encour-
aged Han Chinese—China’s overwhelm-
ing ethnic majority—to settle in Xinjiang 
and dilute the population demographi-
cally, to the point that Han now makes up 
around 40 percent of Xinjiang’s residents.

In 2019, after a drone video surfaced 
showing hundreds of blindfolded men in 
Xinjiang being loaded onto a train, their 
heads shaven and their hands shackled, 
the Chinese state-owned media placed 
video documentaries on YouTube paint-
ing the Uyghurs as having perpetrated 
thousands of acts of terrorism from 1990 
to 2016, even operating terrorist camps for 
indoctrinating children. The implication 
was that the mass internment was well-
deserved.

The latest Chinese social-media cam-
paign takes a different tack that down-
plays—even comes close to denying the 
existence of—the detention camps and 
forced labor. On June 23, The New York 
Times and ProPublica, a nonprofit jour-
nalism, posted the results of an analysis of 
more than 3,000 videos that have popped 
in recent months on YouTube and Twitter. 
In the videos, store owners, taxi drivers, 
retirees, mothers, and grandmothers de-
scribe in either Uyghur or Chinese (with 
English subtitles) the happy, prosperous 
lives they are currently leading in Xinjiang 
and denounce American politicians and 
other public figures who have criticized 
China’s repressive policies. The videos 
have a scripted quality, with the speakers 
using identical or nearly identical phrases 
in hundreds of them. One used-car dealer 

contacted by the ProPublica reporting 
team said that local propaganda authori-
ties had produced his particular clip, and 
he directed the reporter to the propaganda 
office (which did not return calls).

At around the same time that those 
thousands of clearly manufactured vid-
eos began turning up, YouTube abruptly 
shut down the channel Atajurt Kazakh 
Human Rights, which collects and pub-
licizes video testimony from relatives of 
camp detainees in Xinjiang. The chan-
nel’s owner, Kazakh activist Serikzhan 
Bilash, had been posting the videos, 
about 11,000 of them to date, without 
complaint from YouTube, since 2018. 
Then, suddenly, on June 15, YouTube 
decided that Bilash had “violated com-
munity guidelines” against doxxing by 
publishing identifying information that 
would assure viewers that the relatives 
were real people. On June 18, YouTube 
restored the channel, but four days later 
it locked some of the earliest videos, say-
ing they potentially violated its “crimi-
nal organizations policy,” which bans 
content praising criminal or terrorist or-
ganizations. There is no direct evidence 
that pressure from the Chinese regime 
spurred YouTube’s actions, but their 
timing—as Congress appears ready to 
pass a bill that would require American 
businesses to prove that their products 
weren’t produced with forced labor—ap-
pears more than fortuitous.

The timing also shows that the Chinese 
regime, while perfectly willing to censor 
Western social media within its own bor-
ders, has no objection to taking advantage 
of the very same social media when it suits 
its own purposes.

Charlotte Allen is the executive editor of 
Catholic Arts Today and a frequent con-
tributor to Quillette. She holds a doctor-
ate in medieval studies from the Catholic 
University of America.

Views expressed in this article are the 
opinions of the author and do not nec-
essarily reflect the views of The Epoch 
Times.

The timing also 
shows that the 
Chinese regime, 
while perfectly 
willing to censor 
Western social 
media within its 
own borders, has no 
objection to taking 
advantage of the 
very same social 
media when it suits 
its own purposes.

China’s Social Media War Against the Uyghurs

A perimeter fence is constructed around what is officially known as a vocational skills education center in 
Dabancheng in Xinjiang Uyghur Region, China, on Sept. 4, 2018. 

Thomas Peter/Reuters

READ WHAT OTHERS WON’T REPORT
TRUTH and TRADITION 

ReadEpoch.comSUBSCRIBE TODAY

READ WHAT OTHERS WON’T REPORT
TRUTH and TRADITION 

ReadEpoch.comSUBSCRIBE TODAY



Week 28, 2021 Week 28, 20216  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  7

The crackdown 
on Didi and other 
technology giants 
by the Chinese 
Communist Party 
shouldn’t have been 
surprising. 

There have been 
more reports about 
the discarded power 
batteries causing 
much pollution to the 
water, land, and air in 
China.

ENVIRONMENT

CCP scrutiny to slow parade of US IPOs of Chinese companies

Fan Yu

The United States and China are begin-
ning to agree on one thing—that Chinese 
technology companies selling shares on 
U.S. stock exchanges may not work.

Just days after Chinese ride-hailing com-
pany Didi Global Inc.—the U.S.-listed af-
filiate of Didi Chuxing—was IPO’ed in New 
York earlier this month, China’s cyberse-
curity watchdog launched an investigation 
into the company and removed its app from 
Chinese mobile app stores. The Cyberspace 
Administration of China’s investigation 
was to “safeguard national data security 
and protect national security.”

The fallout of this was immediate and 
severe. Didi’s NYSE-listed shares plunged 
below the IPO price. Two lawsuits filed in 
New York and Los Angeles by investors ac-
cused Didi executives and its lead under-
writing banks of failing to disclose ongoing 
investigations that occurred prior to Didi’s 
listing. Investment professionals from Kyle 
Bass to Jim Cramer decried the news and 
questioned whether Chinese stocks are 
investable.

There’s a lot to unpack here. But one thing 
is for certain: Chinese stocks will never be 
looked at in the way same going forward.

To start, the crackdown on Didi and other 
technology giants by the Chinese Commu-
nist Party (CCP) shouldn’t have been sur-
prising. After the CCP scuttled Ant Group’s 
IPO last year, investors up-in-arms about 
Didi either haven’t been paying attention 
or haven’t done their homework.

We have to go back to the year 2000 for 
context. That year, Sina.com, which owns 
Weibo, became the first Chinese technol-
ogy giant to IPO in the United States.

The CCP prohibits foreign ownership in 
industries it considers critical to national 
security, including the technology sector. 
Sina utilized a complicated legal struc-
ture involving a series of variable inter-
est entities (VIEs) to circumvent Chinese 
regulations around foreign ownership. In 
essence, U.S. investors would buy shares 
in a Cayman Islands or British Virgin Is-
lands (BVI)-registered shell company 
(the VIE), which in turn holds synthetic 
economic interests in the actual Chinese 
company through a series of legal agree-
ments.

Put differently, it’s as if I owned a com-
pany and you wanted to buy it. But instead 

With China Producing Half the World’s 
New Energy Vehicles, Retired Batteries 
May Bring ‘Explosive Pollution’
Kate Jiang & Jennifer Zeng

As China’s new energy vehicle produc-
tion grows rapidly, with half of global 
production now coming from China, 
the huge amount of retired batteries 
could bring “disastrous” environmental 
problems  and “explosive pollution,” says 
state-owned media Xinhua.

According to Xinhua, the cumula-
tive retired batteries in China will had 
reached 200,000 tons (about 25 GWh) in 
2020 and will grow to 780,000 tons (about 
116 GWh) by 2025.

However, more than half of the retired 
batteries are not recycled via proper chan-
nels, but are “snapped up” by unqualified 
small factories that don’t invest much in 
environmental protection, the report says.

Generally speaking, the service life 
of new energy vehicle batteries is about 
5-8 years. If the retired batteries are not 
properly disposed of, they will bring 
disastrous pollution to the environment, 
despite the fact that these new energy 
vehicles were designed to be “clean” and 
environmentally friendly.

Professor Wu Feng at Beijing Institute of 
Technology told Chinese media, “A 20-
gram cell phone battery can pollute three 
standard swimming pools of water, and 
if abandoned on the land, it can pollute 1 
square kilometer of land for about 50 years.”

Compared to cell phone batteries, the 
pollution caused by the batteries of large 
new energy vehicles is more serious.

These batteries contain heavy metals 
such as cobalt, manganese, and nickel, 
which do not degrade on their own. 
Manganese, for example, pollutes the 
air, water, and soil, and more than 500 
micrograms per cubic meter in the air 
can cause manganese poisoning.

In 2010, there was a drinking water 
emergency in Guangdong Province, Chi-
na, when the manganese in the drinking 
water exceeded standard safe levels.

Another major source of pollution in 
lithium ion batteries is the electrolyte. 
The lithium hexafluorophosphate in the 
electrolyte is easily hydrolyzed in the air 
to produce phosphorus pentafluoride, 
hydrogen fluoride, and other harmful 
substances, which is a major threat to 
soil and water resources.

Phosphorus pentafluoride is a strong 
irritant to human skin, eyes, and mucous 
membranes, and is also a very reactive 
compound that will hydrolyze violently 
in humid air to produce toxic and corro-
sive white fumes of hydrogen fluoride.

Illegal and Improper Disposal of Used 
and Waste Batteries
In mainland China, it is not uncommon 
for battery electrolytes to be dumped 

directly without treatment.
In 2015, the People’s Court of Tianhe District 

in Guangzhou City, Guangdong Province, 
handed down a verdict on a case of illegal 
disposal of used and waste batteries.

According to the verdict, the defen-
dant dismantled the used batteries and 
dumped the electrolyte directly on the 
ground. The pH value, zinc, copper, 
chromium, lead, and other water pol-
lutants in the on-site samples exceeded 
the discharge standards stipulated in 
the “Guangdong Local Standard Water 
Pollution Discharge Limits,” with the 
concentration of zinc exceeding the stan-
dard by a factor of 4.73, copper by 5.29, 
lead by 5.42, and cadmium by 27.1.

In 2016, the first battery pollution case 
in Suzhou City, Jiangsu Province, went to 
court and the man involved was sued for 
directly dumping electrolyte. In Novem-
ber 2016, he was sentenced to six months 
in prison.

In 2018, police in Shenyang City, Lia-
oning province,  seized an illegal lead 
refinery in an industrial park in Tieling 
City, Liaoning, and seized 330 tons of 
waste batteries.

The police found that the illegal lead 
refinery “used force to dismantle the 
batteries improperly” and illegally dis-
charged 50 tons of sulfuric acid directly 
onto nearby land, causing serious and 
irreversible pollution.

The above cases are just three exam-
ples. There have been more reports about 
the discarded power batteries causing 
much pollution to the water, land, and 
air in China.

Li Yongwang, general manager of Syn-
fuels China, said in an interview with the 
Chinese media Yicai that the batteries of 
new energy vehicles are likely to cause 
far more pollution than the exhaust pol-
lution of fuel vehicles.

He says that while exhaust pollution can 
be controlled, recycling new energy bat-
teries is difficult, the cost is high, and after 
the total volume of electric vehicles reach 
10 percent of the total number of vehicles, 
“catastrophic” problems will occur.

Cao Hongbin, a researcher at the 
Institute of Process Engineering of the 
Chinese Academy of Sciences, told 
state-owned media Xinhua that as the 
discarded batteries still contain high 
voltages, ranging from 300 to 1000 volts. 
If they are improperly handled during 
the recycling, dismantling, and process-
ing stages, it could result in fires, explo-
sions, heavy metal pollution, and organic 
emissions, among other things.

Less than Half of Retired Batteries 
Recycled via Proper Channels
China’s Ministry of Industry and Infor-

mation Technology released the “Interim 
Measures for the Management of New 
Energy Vehicle Power Battery Recycling” 
in 2018, placing the main responsibility 
for power battery recycling on vehicle 
manufacturers and including 27 enter-
prises in the list of those meeting the “In-
dustry Specification of Comprehensive 
Utilization of New Energy Vehicle Waste 
Power Battery,” or the “white list.”

However, state-owned media People’s 
Daily pointed out that many retired bat-
teries were taken by unqualified small 
manufacturers at “high prices.”

Feng Xingya, general manager of GAC 
group, told People’s Daily that “all major 
factories are trying to recycle the batter-
ies, but not many are really able to get 
back any.”

According to Chinese media Caixin, 
Yang Xulai, professor at Hefei College 
and former vice director of Guoxuan 
High-Tech Institute, said that the waste 
and used batteries mainly come via three 
channels: automobile sales and service 
shops, scrapped cars, and residual prod-
ucts of battery enterprises.

He said, only the residual products 
of battery enterprises have entered the 
proper recycling channels, while nobody 
knows where the batteries from other 
channels go.

Bao Wei, general manager of a 
whitelisted company, Zhejiang Huayou 
Recycling Technology, said that current-
ly, less than half of the retired batteries 
are being recycled via proper channels.

Rapid Growth
While the problem of battery recycling 
has not yet been solved, the number of 
retired batteries is increasing rapidly 
with the rapid development of new en-
ergy vehicles in China.

The number of new energy vehicles in 
China has increased from 75,000 units 
in 2014 to 1,367,000 units in 2020. And in 
May 2021, China’s new energy vehicles 
continue to set new monthly production 
and sales records.

According to the China Association of 
Automobile Manufacturers, by the end 
of May 2021, the number of new energy 
vehicles in China is about 5.8 million, 
accounting for about half of the total 
number of new energy vehicles in the 
world.

This is accompanied by the rapid devel-
opment of the battery industry and the 
massive increase in retired batteries.

In 2020, the cumulative installed ca-
pacity of batteries in China reached 63.6 
GWh, up 2.3 percent year-on-year.

According to Everbright Securities, 
from 2020 to 2060, the cumulative 
demand for lithium batteries will reach 

25TWh. As 1GWh battery corresponds 
to 600 tons of lithium carbonate, the 
demand for lithium carbonate will reach 
15 million tons.

Aggressive Industry Policies
The massive increase in retired batteries 
cannot be separated from the explosive 
growth of new energy vehicles, which in 
turn cannot be separated from the ag-
gressive industry policies of the Chinese 
Communist Party (CCP).

In 2009, the CCP’s Development and 
Reform Commission, the Ministry of 
Science and Technology, the Ministry 
of Finance, and the Ministry of Industry 
and Information Technology launched 
the “Ten Cities, One Thousand Vehicles” 
project, which aimed to launch 1,000 
new energy vehicles in 10 cities each 
year in three years through financial 
subsidies. These cities would then be-
come “model cities” for other cities to 
follow suit.

Since then, the CCP has introduced a 
series of policies to support the develop-
ment of the new energy vehicle industry.

In 2014, the State Council approved tax 
exemptions on purchases of new energy 
vehicles, and in April 2015, the Ministry 
of Finance issued the “Notice on Finan-
cial Support Policies for the Promotion 
and Application of New Energy Vehicles 
from 2016 to 2020,” which provided sub-
sidies to consumers who purchase new 
energy vehicles.

In September 2017, the Ministry of 
Industry and Information Technology, 
the Ministry of Finance, and five other 
departments jointly issued the “Regula-
tions for the Parallel Management of 
Average Fuel Consumption of Passenger 
Vehicle Enterprises and New Energy 
Vehicle Points,” also known as the “Dual 
Points” regulation. The Regulations 
stated that if a car manufacturer did not 
produce new energy vehicles or did not 
produce enough, it would be punished 
by being suspended from producing high 
fuel consumption cars.

Before the introduction of this regu-
lation, car manufacturers would only 
be suspended from producing, or get-
ting permission to produce, high fuel 
consumption cars if they fail to reach 
the standard of the average fuel con-
sumption.

“These policies resulted in a fast-
growing industry,” Hong Kong financial 
analyst Jiang Tianming told the Epoch 
Times. “However, if the retired batteries 
cannot be recycled effectively and envi-
ronmentally friendly, the statement that 
new energy cars are ‘clean’ and ‘environ-
mentally friendly’ is  undoubtedly a false 
proposition.”

OPINION

Didi Debacle Has Forever 
Changed Chinese Offshore IPOs

A Didi autonomous taxi performs a pilot test drive on the streets of Shanghai on July 22, 2020. 

HECTOR RETAMAL/AFP via Getty Images

of buying me out and actually owning the 
company, you and I enter into a paper con-
tract where I promise to pass all future prof-
its of the company onto you in perpetuity. 
It’s not quite that simple, but it’s a passable 
illustration.

Since Sina’s landmark IPO, this practice 
has been the norm in offshore IPOs of Chi-
nese technology giants ever since, includ-
ing those of Alibaba, JD.com, Baidu, and, 
most recently, Didi.

So U.S. shareholders don’t actually own 
the company and have no real say or voting 
rights in how it actually does business in 
China. Case in point: Major Alibaba share-
holders Yahoo and SoftBank had no say 
when Alibaba spun off the very valuable 
Alipay in 2011. The two shareholders were 
notably upset by company founder Jack 
Ma’s alleged asset-stripping, but had little 
recourse.

That isn’t a problem if the investors know 
what they’re signing up for when buying 
into Chinese IPOs. But the fact remains 
that this VIE structure is technically illegal 
in China: It’s a blatant circumvention of 
Chinese laws. The CCP has overlooked this 
for many years for a variety of reasons, but 
it was foolish for investors to believe that 
Beijing was never going to take action.

However, the same reasons that put U.S. 
investors at a legal disadvantage also hand-
cuff Beijing regulators. China doesn’t have 
jurisdiction over Cayman or BVI, and the 
founders and executives of the Chinese 
technology giants could create other off-
shore entities personally owned by them to 
receive dividends and payouts away from 
Beijing’s watchful eyes, potentially dodging 
capital controls and taxes.

Rumors are already swirling that Beijing 
is scrutinizing the VIE structure. Bloom-
berg reported that the China Securities 
Regulatory Commission is requiring com-
panies contemplating the VIE offshore list-
ing structure to obtain regulatory approval 
prior to IPO.

Looking at Didi’s case specifically, the 
CCP appears to be concerned with data 
security.

The CCP craves monitoring and con-
trol of its populace. And in the informa-
tion age, data is king. It’s why Beijing in-
troduced a digital yuan. Cash can’t be 
tracked, and even mobile payment data 
via Alipay isn’t directly controlled by 
the Beijing government—it’s technically 

owned by the company.
Didi is China’s biggest ride-hailing app, 

and collects vast data on where Chinese 
people are going and when. The Hold-
ing Foreign Companies Accountable Act 
requires U.S.-listed Chinese compa-
nies to submit to U.S. regulatory audits, 
which could result in such data falling into 
American hands.

Never mind that few talks have taken 
place between U.S. and Chinese financial 
regulators to cooperate on audit work pa-
per sharing. But this is one of Beijing’s of-
ficial reasons for clamping down on tech 
companies.

There’s some speculation that Didi spe-
cifically was less than forthcoming with 
Chinese regulators ahead of its U.S. IPO. 
The South China Morning Post reported 
that China’s data security regulator asked 
the company to delay the IPO, but that re-
quest was ignored.

We won’t get into the machinations that 
may or may not have happened in Didi’s 
boardroom. Regardless of the reasons 
behind such investigations, it’s clear that 
raising foreign capital will become much 
harder for Chinese technology companies 
going forward.

It has already caused some consternation 
among Chinese tech giants considering a 
U.S. listing. On July 7, LinkDoc—a Chinese 
medical data provider backed by Alibaba—
pulled its listing after building an IPO order 
book from potential investors.

For U.S. retail investors, China’s more 
hawkish view of offshore IPOs is likely a 
blessing in disguise. But for venture capital 
and private equity firms—such as early 
Didi backers Uber, SoftBank, and South 
Korea’s Mirae Asset Management—it has 
suddenly become harder to exit their in-
vestments. And without a guaranteed IPO 
payoff at the end of the road, will VC’s and 
PE’s flock to China in the first place?

U.S. regulators were already considering 
delisting some Chinese companies from 
American exchanges. Now, it appears that 
Beijing is doing their job for them.

Fan Yu is an expert in finance and eco-
nomics and has contributed analyses on 
China’s economy since 2015.

Views expressed in this article are the 
opinions of the author and do not neces-
sarily reflect the views of The Epoch Times.

Workers at a factory for 
Xinwangda Electric Vehicle 
Battery Co. Ltd.,  which 
makes lithium batteries for 
electric cars and other uses, 
in Nanjing in China’s eastern 
Jiangsu Province.

STR/AFP via Getty Images



Week 28, 20218  |  CHINA INSIDER

FREE newsletter signup

EpochNewsletter.com

Download infographics

ReadEpoch.com/infographics

Subscribe to the paper (print/epaper)

ReadEpoch.com

More information

TheEpochTimes.com/about-us

COVERING  
IMPORTANT NEWS  

OTHER MEDIA 
IGNORE

• Impact on the United States
• Business and economy
• Communist infiltration of our government, businesses, 

schools, universities, popular culture, and more
• Disinformation surrounding U.S.–China trade relations
• Security and espionage
• Influence on media and Hollywood
• Overseas interference and United Front activity

• Illegal Spying on President Trump
• Hillary Clinton and the Uranium One Deal
• China's Military Expansion Into Space
• The Secret Propaganda War on Our Minds

• Spygate: The True Story of Collusion
• Clinton Foundation ‘Pay to Play’ Model  

Under Investigation

The Epoch Times not only reports reliably on U.S. politics and the Trump administration,  
but also publishes authoritative China news, covering topics including:

The Epoch Times has also championed a new method of investigative journalism, steeped 
in the discipline’s traditions of truth and responsibility. Combining this method with quality 
design, our journalists expose corruption and subversion in U.S. politics, and other important 
issues. Our investigative infographics have included:

F O R  T H E  P A S T  1 8  Y E A R S

L E A D I N G  R E P O R T I N G  O N  

T H E  C H I N E S E  C O M M U N I S T  T H R E A T 

TRUTH and TRADITION 


