
all ph
o

to
s by gettyim

ages

CHINA  
INSIDER

WEEK 44, 2020

Views on China
Harden Worldwide See Page  2



Week 44, 2020 Week 44, 20202  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  3

OPINION

opinion

Attitudes Toward China  
Harden Worldwide

Chinese security stand guard in a shopping area in Beijing on Oct. 8, 2020.

Kevin Frayer/Getty Images

CHIN JIN

The United States 
and China have 
virtually entered 
a new Cold War, 
sparked off by the 

Chinese Commu-
nist Party (CCP). This 

year, the CCP has carried out three 
operations to demonstrate it is a 
nuclear threat.

The first was when the CCP sent 
nuclear submarines into the waters 
of Midway Island at the end of 
January to conduct military ex-
ercises which simulated attacks 
on Pearl Harbor and tested the 
integrity of the Third Island Chain. 
The chain is considered the final 
strategic boundary between the 
United States and China, and runs 
from the coast of Alaska to Hawaii 
and then New Zealand.

The second was when a CCP pro-
paganda mouthpiece announced 
in March that a nuclear submarine 
with the capability to launch a 
strategic attack on the United States 
identified a safe launch position in 
the South China Sea, placing the 
United States within striking dis-
tance of Chinese nuclear threats.

The third incident was at the end 
of June, when the CCP claimed that 
its BeiDou Navigation Satellite Sys-
tem, a rival to the GPS, was com-
plete. It would provide eyes for the 
CCP’s nuclear missiles and allow 
them to carry out precision strikes 
across the United States.

The combination of these three 
threats is equivalent to the Cuban 
Missile Crisis during the U.S.–Soviet 
Cold War. Thirty years later, the 
United States now faces a threat 
from another red nuclear power.

The United States—forced to 
defend itself—has entered a Cold 
War-style all-round confrontation 
with the CCP.

It began its public response in 
July and delivered four consecu-
tive milestone speeches, expound-
ing in detail its new foreign policy 
towards the CCP.

A page of the past four decades of 
U.S.–China relations has now been 
turned. From now on, the United 
States will perceive the CCP as an 
adversary, and take comprehen-
sive countermeasures to maintain 

national security, while weakening 
Beijing.

This confrontation has mani-
fested in four areas, in order of 
importance: military, espionage, 
economics, and politics. The 
U.S.–Soviet Cold War was only a 
confrontation on the military front, 
and there was no economic global-
ization at that time.

Today’s U.S.–China Cold War 
is taking place during a period of 
globalization, and the United States 
has experienced all-out infiltration 
by the CCP, providing an extremely 
difficult challenge for the United 
States to cope with.

In late September, there was a 
brief confrontation with Chinese 
nuclear submarines when the 
United States was conducting mili-
tary exercises in the Bashi Channel 
just south of Taiwan.

On Oct. 2, before U.S. President 
Trump was admitted to hospital with 
COVID-19, two U.S. Boeing E-6B 
Mercury nuclear command aircraft 
(doomsday planes) were seen flying 
over U.S. airspace, sending a clear 
warning to adversaries not to act 
rashly.

The CCP’s global strategy has deep-
ly penetrated democratic nations.

Regarding the behavior of the 
CCP, I warned the Australian 
government as early as 2003, but 
received no response.

Having dropped their guard 
against the CCP, the predominant 
neo-appeasement policy, which 
has lasted for over three decades, 
has helped boost the threat of the 
CCP to global heights.

If the policy continues to offer a 
free hand to the CCP to develop 
and prosper, then it is not hard to 
imagine how pathetic and danger-
ous the future will be.

Economic globalization has 
resulted in serious setbacks to the 
U.S. economy, and it has also given 
the CCP strong penetrating capa-
bilities against the United States.

Today, the operation of the CCP’s 
“fifth column” within the United 
States and other Western democra-
cies is strong and rampant, with 
public or private assistance from 
famous people like Henry Kissinger 
and Wall Street tycoons who have 
been very keen to side with the CCP.

It is definitely the same kind of 

people in Australia who have done 
the same work as Kissinger. But it is 
not the time to “name and shame” 
them here.

At present, the most noteworthy 
issue is when the United States can 
establish diplomatic relations with 
Taiwan. We look forward to this 
happening.

It is my fervent hope that Austra-
lia will help the United States in 
this particular regard, and actively 
seek to enhance relations with 
Taiwan so as to help Taiwan get out 
of diplomatic isolation.

As long as the United States and 
Taiwan can establish diplomatic 
relations, this will sink the CCP 
into a combined crisis of diplo-
matic, political, and weakening 
popular support. If Chinese leader 
Xi Jinping brazenly launches a war 
across the Taiwan Strait in order 
to make a political breakthrough, 
the United States, Taiwan, Japan, 
Australia, and India can fight the 
CCP together, and the CCP will be 
immediately defeated and collapse.

The result would force China to 
undergo drastic political change, 
and democratization will be kick-
started.

The U.S.–CCP neo-Cold War is 
happening in the present—not 
somewhere in the future.

The United States is being forced 
to go to battle with the CCP but it 
must find correct opportunities 
and good reasons. It seems that the 
United States is now eager to re-
store its former diplomatic relations 
with Taiwan (Republic of China), 
but Taiwan is also now apparently 
nervous.

The United States does not want 
to fire first; she wants the CCP to 
fire the first shot. Then, the United 
States has the legitimacy to go to 
war as a defender. Therefore, the es-
tablishment of diplomatic relations 
between Taiwan and the United 
States is the best way to force China 
to fire the first shot.

But Taiwan is timid. Although it 
is now the best moment for Taiwan 
to restore relations with the United 
States and possibly return to the 
United Nations, the Tsai Ing-wen 
government is very cautious about 
whether it can withstand an initial 
attack by an increasingly desperate 
mainland regime, which may cost, 

according to estimates, hundreds 
of thousands of casualties.

The advisory team of China ex-
perts to the U.S. government has al-
ways advocated for the restoration 
of diplomatic relations between 
Taiwan and the United States, to 
force Beijing to fire the first shot. 
This then will need the military 
intervention of the United States, 
Japan, and Australia to resolve the 
CCP regime’s ambitious aggres-
sion, once and for all.

If Xi’s Communist Party makes 
an error of judgment and refuses to 
budge, the possibility of establish-
ing diplomatic relations between 
Taiwan and the United States will 
greatly increase.

I was tipped off that Professor 
Miles Yu, Chief Advisor for China 
Policy Planning to the U.S. Secre-
tary of State, made a low key visit to 
Taiwan regarding this matter.

Therefore, the 2020 U.S. presiden-
tial election is related not only to 
the United States but more to the 
destiny of the world.

If Trump wins, yesterday’s demise 
of the Soviet Union will be the 
CCP’s tomorrow. If Biden wins, I 
believe the neo-Cold War between 
China and the United States will 
very likely lose momentum, and 
the CCP will be relieved and con-
tinue to push forward to eventually 
defeat the United States and rule 
the world.

I hope that Australia will con-
tinue to stand firm with the United 
States to join the coalition of justice 
of democracies at this critical 
moment in international politics, 
until the CCP regime is completely 
defeated and the more advanced 
(albeit flawed) systems of democ-
racy prevail.

Australia-based Dr. Chin Jin is the 
global chair of the Federation for 
a Democratic China. The group 
advocates for the democratization 
of China through opposition to the 
Communist Party and support for 
human rights. It was founded fol-
lowing the 1989 Tiananmen Square 
protests.

Views expressed in this article are 
the opinions of the author and do 
not necessarily reflect the views of 
The Epoch Times.

Having dropped 
their guard 
against the 
CCP, the 
predominant 
neo-
appeasement 
policy, which 
has lasted 
for over three 
decades, has 
helped boost 
the threat of the 
CCP to global 
heights.

The US-China Neo-Cold War Is Happening Now

The U.S. Navy aircraft carrier USS Nimitz receives fuel from the Henry J. Kaiser-class fleet replenishment oiler USNS Tippecanoe during an underway replenishment in the South China Sea on July 7, 2020. 

U.S. Navy/Christopher Bosch/Handout via Reuters

Sreeram Chaulia

If China were a stock, 
the people of the 
world wouldn’t be 
buying it.

A recent survey of 
14 developed coun-

tries by the Pew Re-
search Center shows unfavorable 
views of China have risen to historic 
highs. Seventy-three percent of those 
surveyed on four continents—Aus-
tralia, Asia, Europe, and North 
America—hold negative perceptions 
of China.

Distaste for China has increased by 
double digits compared to last year 
in Australia, the United Kingdom, 
Germany, the Netherlands, Sweden, 
the United States, South Korea, and 
Spain. In Japan, no less than 86 per-
cent of respondents said they had a 
poor opinion of China.

On being asked if people had con-
fidence in Chinese leader Xi Jinping 
“to do the right thing in world af-
fairs,” only 19 percent among the 
polled countries responded in the 
affirmative.

In developing countries, too, the 
word “China” is evoking emotions 
of dislike and anxiety. While Pew’s 
latest poll didn’t test public opinion 
in the Global South, evidence sug-
gests China also is earning itself a 
bad name there. In India, the most 
populous democratic  developing 
nation, a survey conducted by the 
Indo-Asian News Service and CVoter 
in June 2020 found 68.3 percent of 
respondents thought China posed 
a bigger threat than traditional rival 
Pakistan.

Even before the coronavirus pan-
demic originated in China and 
spread to devastate the world, feel-
ings that China was dangerous had 
doubled to nearly 40 percent in Asia’s 
second-most-populous democracy, 
Indonesia, according to the Indo-
nesian Survey Institute (LSI). Given 
the popular resentment toward Chi-
na as the reckless incubator of the 
COVID-19 catastrophe, which has 
wrought unparalleled human suf-
fering and economic collapse, future 
surveys are likely to show a further 

worsening of China’s image.
In 18 countries of Africa, where 

China has historically fared better 
in opinion polls due to its infrastruc-
ture aid projects, surveys conducted 
by Afrobarometer prior to the full 
extent of the COVID-19 destruction 
gave China a healthy average of 59 
percent approval. As the calamity of 
the virus unfolds, here, too, one can 
expect China to be unfavorably re-
evaluated. The catchphrase “China 
Lied, People Died” also resonates in 
Latin America, which is geographi-
cally far from China and historically 
saw China in a relatively benign light.

Besides the coronavirus tragedy, 
there are other reasons for the serious 
dip in China’s reputation in the eyes 
of ordinary people in many parts of 
the world. In Asia, where several na-
tions are confronting Chinese mili-
tary aggression and expansionism, 
the sense that Beijing has crossed all 
red lines and is making a naked grab 
for territory and natural resources by 
pressuring weaker countries while 
they struggle with the public health 
emergency of the pandemic, has 
raised alarms.

China’s bid to impose its will on ad-
versaries when they are vulnerable re-
minds people of past imperial powers 
and evokes fear rather than respect.

In Western countries, China’s atro-
cious human rights record has horri-
fied people on the street. The impu-
nity with which the police state has 
cracked down on Muslim Uyghurs 
in Xinjiang, Buddhists in Tibet, and 
youthful democracy activists in Hong 
Kong has created a picture of China 
as a relentless crusher of human life 
and liberty.

Communist China always ranked 
at the bottom of the world in ratings 
of civil and political freedoms. But 
the manner in which the regime in 
Beijing has unleashed surveillance 
and intimidation to eviscerate dis-
sent among his own citizens has been 
frightening.

Westerners wonder if allowing such 
a hardline state to become dominant 
in the world is equivalent to permit-
ting the proverbial fox to guard the 
henhouse. The so-called “Beijing 
Consensus” model of authoritar-

ian capitalism, which the Chinese 
regime has sought to export to the 
rest of the world as superior to the 
“Washington Consensus,” just isn’t 
appealing enough to ordinary people 
who fear personal risk and insecurity 
if China accumulates more power. 
Concerns about stealing of technol-
ogy and unfair trading practices are 
additional grounds for the Western 
public to turn their backs on China.

Cynics could contend that China 
has such a thick-skinned and power-
hungry regime that however badly its 
foreign image crashes, it won’t mod-
erate its overbearing and interfering 
behavior.

But if China hardly cares how pop-
ular it is abroad, why does it spend 
trillions of yuan on propaganda to 
burnish its reputation by funding 
Confucius Institutes, television pro-
grams, state-run print newspapers, 
and “medical diplomacy” around 
the world?

The budgets that China allocates 
for defending its international image 
and promoting a rosy picture of its ac-
tions are enormous. They imply that 
Beijing prioritizes shaping the global 
narrative about China. It wants to be 
seen as doing good so that greater 
resistance doesn’t build up against 
its hegemonic push.

But no matter how much money 
is thrown at the problem, people in 
many countries appear to be seeing 
through China’s designs and chal-
lenging them. The more hard power 
China pursues with obsessive ruth-
lessness, the worse its soft power gets.

Chinese elites had envisaged that 
the years from 2000 to 2020 would be 
a ‘period of strategic opportunity’ for 
enhancing comprehensive national 
power under a favorable internation-
al climate. But from 2020 to 2030, they 
foresaw a ‘decade of concern’ where 
resistance to China would rise. Xi 
has acknowledged this unwelcom-
ing turn with a new phrase—“period 
of turbulence.”

The hardening of international pub-
lic attitudes as well as economic and 
geopolitical pushback from affected 
governments indicate that China’s 
window for unfettered growth has 
indeed closed.

China’s bid to 
impose its will 
on adversaries 
when they are 
vulnerable 
reminds people 
of past imperial 
powers and 
evokes fear 
rather than 
respect.

Sreeram Chaulia 
is a professor and 
dean at the Jindal 
School of Inter-
national Affairs 
in Sonipat, India. 
His most recent 
book is “Trumped: 
Emerging Powers 
in a Post-Ameri-
can World.”

Views expressed 
in this article are 
the opinions of the 
author and do not 
necessarily reflect 
the views of The 
Epoch Times.



Week 44, 2020 Week 44, 20204  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  5

May, 2017, less than two weeks be-
fore the paperwork incorporating 
SinoHawk was signed.

On May 13, 2017, Gilliar sent 
an email to Biden, Bobulinski, 
and Walker about proposed “re-
muneration packages” and an 
equity breakdown between the 
five partners. Under the proposal, 
Hunter Biden would receive an 
$850,000 salary and a 20 percent 
stake in Oneida Holdings, which, 
in turn, owned half of the joint 
venture with Ye’s company. The 
equity breakdown also included 
a 10 percent stake, which was to 
be held by Hunter Biden “for the 
big guy.” Bobulinski told reporters 
on Oct. 22 that the “big guy” was 
Joe Biden.

Hunter Biden reacted to the 
proposal by pointing out that he 
would need more than $850,000 
because after alimony and tax-
es, he would be left with only 
$100,000 for himself.

“I have been the only one asked 
to give up all other active com-
mercial interests- no consulting 
fees no promoting another busi-
ness no continuing to work on 
existing projects etc…so I have 
to admit I do expect that if I can’t 
keep my toe in other things I will 
need a hell of a lot more than 
850 p/y on a monthly basis,”  
Biden wrote.

On the same day, Bobulinski 
wrote a text message to Gilliar: 
“We need to manage Hunter as 
every discussion makes me feel 
like he thinks things are going to 
be his personal piggybank.”

On May 16, 2017, Bobulinski re-
sponded to Hunter and partners 
by pointing out that the company 
would need an operating budget 
in order to make a profit.

“We should all discuss so you are 
covered but you also have to be 
conscious of the moving parts and 
operating budgets and we have to 
pay a team of people who will be 
working 100 hours a week so we 
generate enough profits so we are 
distributing $10s of MM out to the 
owners,” Bobulinski wrote.

“I will be circulating the Terms 
for Oneida later today. In that I 
have included an [additional] 
payment to you and I as sitting 
on the board of SinoHawk. We 
can all discuss.”

In the following days, the money 

discussion escalated into a stand-
off about the ultimate control of 
the company. Bobulinski, who 
was taking on the CEO role, didn’t 
want to have his decisions over-
ruled by the Bidens, who con-
trolled half the company with the 
combined stakes. Hunter Biden 
pushed back hard, arguing that 
Ye went in for the deal solely due 
to the Biden family name.

“They are both coming to be MY 
partner to be partners with the 
Bidens,” Biden wrote in a group 
chat on May 17.

The next day, in a text message 
sent directly to Bobulinski, Biden 
outlined his case for getting full 
control of the company.

“Tony please stop the ‘[you’re] 
making me nervous’ bull [exple-
tive]. Come on man we both want 
the same thing. We want to make 
certain we have as much control 

over our own fates as possible. I 
don’t blame you for wanting that - it 
doesn’t ‘make me nervous’ it is what 
it is. Just happens that in this instance 
only one player holds the trump card 
and that’s me,” Biden wrote.

“May not be fair but it’s the real-
ity because I’m the only one put-
ting an entire family legacy on the 
line/ and if you think it’s reason-
able that I turn the keys over to 
someone that I’ve spent less than 
12 hours with than that makes me 
nervous. So I’m asking you to do 
us all a favor and find a different 
way to alleviate your worries.”

The argument then spilled out 
again into the group chat, with 
Biden making the case for why he 
should have more control of the 
company. At one point, Biden ap-
peared to threaten to break Bob-
ulinski’s jaw, to which Bobulinski 
responded with an invitation to a 

fight. The argument exposed that 
Bobulinski didn’t want to end up 
being a figurehead CEO to cover 
for the Biden family’s involve-
ment without any control over 
the company.

“And to add to it, if you are so 
worried about your family, you 
wouldn’t be doing this because 
as u said, all of your dad’s lawyers 
and any lawyer would advise you 
and Jim not to touch this with a 
100 foot pole,” Bobulinski wrote.

“So if you are willing to take a 
risk so be it, I am willing to stand 
by your side and take risk as well 
but there has to be balance in gov-
ernance and the board.”

While Joe Biden’s name doesn’t 
appear in any of the corporate re-
cords disclosed by Bobulinski, 
the Biden family name was none-
theless one of the key offerings 
to Ye from Hunter Biden and his 
partners.

An April 25, 2017, business pro-
posal prepared by the partners 

for CEFC, features a photo of Joe 
Biden with Colombian President 
Juan Manuel Santos. The proposal 
touts Joe Biden’s relationship with 
Santos as a “strong one throughout 
the Obama administration.” A sec-
tion dedicated to potential CEFC 
investments in Oman noted that 
Hunter Biden’s “family & friends” 
could be used to endorse Ye and 
CEFC and solicit a special exemp-
tion from the leader of Oman to 
establish a “CEFC vehicle” that 
is uniquely [sanctioned] by His 
Highness to omit the required lo-
cal partner element.”

In a June 1, 2017, letter to Ye, 
Hunter Biden, after sending wish-
es from “my family and I,” wrote 
“I hope you are very happy with 
the progresses [sic] that has been 
made in Oman, this in my opinion 
cements our common belief, that 
by combining our connects and 
skills, we will create new oppor-
tunities in third geographies and 
economies, as well as the benefits 
for our two great countries.”

SinoHawk never got off the 
ground, but Hunter Biden and 
Gilliar appear to have been pro-
viding the same services for Ye in 
a less formal fashion since as early 
as February 2016.

In an email to CEFC sent on 
March 13, 2017, Gilliar referenced 
“several strategy documents that 
[were] prepared earlier in our re-
lationship,” including a proposal 
for the CEFC acquisition of West-
inghouse Electric Corporation in 
the United States. The Westing-
house proposal attached to that 
email was dated Feb. 22, 2016.

CEFC China Energy was China’s 
largest privately held oil company 
before it was caught in Beijing’s 
crosshairs in 2018. The oil con-
glomerate made billions of dollars 
in Russia, Europe, and parts of Af-
rica, while Ye fostered ties with 
high-level Chinese Communist 
Party (CCP) officials.

Ye has been missing since early 
2018 after he was placed under in-
vestigation by the Chinese regime 
for “suspected economic crimes” 
and detained. A state-owned en-
terprise took control of CEFC in 
March 2019, and, according to 
Chinese media Caixin, the firm de-
clared bankruptcy early this year.

Hunter Biden, James Biden, Gil-
liar, Walker, Bobulinski, and the 
Joe Biden campaign didn’t imme-
diately respond to requests by The 
Epoch Times for comment.

Seamus Bruner is an author and 
contributor to The Epoch Times.

Epoch Times staff member Jan 
Jekielek contributed to this report.

The text messages raise 
significant questions 
considering the extensive 
ties between the 
communist regime and 
both Ye and his company.

CHINESE INFLUENCE

Exclusive: Hunter Biden, CCP-Tied Billionaire Had Close Relationship, Texts Reveal
Ivan Pentchoukov & 
Seamus Bruner

H
unter Biden and 
an energy tycoon 
with extensive 
ties to the Chi-
nese Communist 
Party (CCP) had a 

cozy relationship, according to text 
messages disclosed to U.S. Senate 
investigators by Tony Bobulinski, 
one of Biden’s former business 
partners.

In text messages sent to Bobu-
linski on Oct. 14, 2017, Biden 
wrote that he and Ye Jianming, 
the founder of multibillion-dol-
lar Chinese energy conglomer-
ate CEFC China Energy, had a 
“solid” relationship. Biden said 
he was the first guest at Ye’s new 
apartment and that the billion-
aire cooked lunch for him.

“I’ve been talking to the Chair-
man on a regular basis. I was his 
first guest in his new apartment/ 
he cooked me lunch himself and 
we ate in the kitchen together,” 
Biden wrote, according to text 
message screenshots obtained 
by The Epoch Times.

Biden added that Ye “has me 
helping him on a number of his 
personal issues,” including for 
“staff visas and some more sen-
sitive things.”

The close relationship between 
the pair began as early as 2015, 
according to a report by the Re-
publicans on the Senate Home-
land Security Committee. The 
text messages raise significant 
questions considering the ex-
tensive ties between the com-
munist regime and both Ye and 
his company.

While on paper a private enter-
prise, CEFC had a rare contract 
to store part of China’s strategic 
oil reserves, received financing 
from a regime-owned bank, and 
hired a number of former top of-
ficials from state-owned energy 
companies, according to Reuters. 
The company also had more lay-
ers of Communist Party commit-
tees than many private Chinese 
companies have.

The text message from Biden, 
the son of Democratic presiden-
tial nominee Joe Biden, was in re-
sponse to a question from Bobu-
linski, who had at that point spent 
months trying to figure out why 
Ye hadn’t yet wired $10 million to 
SinoHawk LLC, the U.S. joint ven-
ture incorporated by Ye, Hunter 
Biden, James Biden, Bobulinski, 
and two more partners, James 
Gilliar and Rob Walker.

SinoHawk LLC was created 
through a web of corporate en-
tities, according to corporate 
records obtained by The Epoch 
Times. Hudson West IV, a limited 
liability corporation controlled 
by Ye, owned half of SinoHawk. 
Hunter Biden and his partners 
owned the other half through 
Oneida Holdings LLC, which 
they in turn owned through five 
more corporate entities, one for 
each partner, the corporate docu-
ments show.

According to Bobulinski, the 
“Sino” in SinoHawk stood for 
China, while “Hawk” was picked 
because it was the favorite ani-
mal of Beau Biden, Joe Biden’s 
deceased son.

The emails, text messages, and 
documents reviewed for this 
article were produced by Bobu-
linski to the media and later to 
the Senate Homeland Security 
Committee. Sen. Ron Johnson 
(R-Wis.), the committee chair-
man, told The Epoch Times last 
week that the committee’s ongo-
ing review has found nothing to 
put the authenticity of the docu-
ments in doubt.

“What I can say about all of 
those sources, we’re continuing 
to do our due diligence to verify 
and authenticate the genuineness 
of those emails,” Johnson said. 
“And to date, we have found noth-
ing that disputes them. All we’ve 
found is verification, validation of 
their authenticity.”

At least one of the emails in 

the batch provided by Bobulin-
ski matches word-for-word the 
emails purportedly obtained 
from a laptop belonging to Hunter 
Biden and published by The New 
York Post. Bobulinski reportedly 
turned over three of his smart-
phones to the FBI on Oct. 23.

Ye’s underlings in China and the 
United States kept telling Bobu-
linski that the wire was coming 
while putting up baffling road-
blocks, such as asking Bobulinski 
what the goals of the joint ven-
ture were, despite signing off on 
corporate paperwork that listed 
the mission of the enterprise. 
Throughout the process, Bobulin-
ski couldn’t get in direct contact 
with Ye and had to deal instead 
with his lieutenants.

“So u 1000% [didn’t] reach out 
to Chairman Ye or Director Zang 
and create parallel noise?” Bobu-
linski wrote to Hunter Biden on 
Oct. 14, 2017. “I didn’t [think] so 
but just trying to manage chaos.”

Biden responded by talking of 
his close relationship and regular 
talks with Ye, including that Ye 
engaged Biden as his attorney in 
the United States. Biden also curi-
ously distanced himself from the 
acquisition deals in Oman and 
Luxemburg for which SinoHawk 
was ostensibly created.

“Anyway, he and I are solid so 
when and if you or James feel like 
I’m capable of telling him about 
your Oman and Luxembourg or 
The Russian guys deal just let me 
know. We have a standing once a 
week call as I am also his personal 
counsel (we signed an attorney 
client engagement letter) in the 
US,” Biden wrote.

“I assumed you lost interest as 
we haven’t spoken for so long. Are 
any deals that you said were clos-
ing—,” Biden wrote.

Bobulinski’s responses suggest 
he was baffled by the response, 
considering the amount of effort 
he and other partners expended 
to get in touch with Ye to secure 
the promised $10 million in fund-
ing for SinoHawk.

“About ‘my deals’ they appar-
ently are our deals not my deals,” 
Bobulinski wrote. “Not much for 
games, they were supposed to 
fund 10 MM USD, which they 
never did, and am assuming u 
know that.”

Ye never wired the money to 
SinoHawk, but Bobulinski would 
later learn from the Homeland 
Security Committee report 
that Hunter and James Biden 
received money from Ye via an-
other channel.

According to confidential doc-

uments obtained by the Senate 
Homeland Security Committee, 
on Aug. 4, 2017, more than two 
months before the Biden–Bobu-
linski text exchange, CEFC Infra-
structure Investment (US) LLC, a 
subsidiary of Ye’s company, sent 
Hunter Biden’s law firm, Owasco, 
a payment for $100,000.

Four days later, CEFC Infra-
structure Investment wired $5 
million to the bank account for 
Hudson West III, another entity 
controlled by Ye. On the same day 
the money arrived, Hudson West 
III started sending frequent pay-
ments to Hunter Biden’s firm.

“These payments, which were 
described as consulting fees, 
reached $4,790,375.25 in just over 
a year,” the Senate report stated.

A month later, on Sept. 8, 2017, 
Hunter Biden and Gongwen 
Dong, Ye’s U.S. operative, applied 
for a credit line. Hunter Biden, 
James Biden, and James Biden’s 
wife, Sara Biden, were authorized 
users for the credit cards linked to 
the accounts. They subsequently 
used the credit cards to buy more 
than $100,000 in luxury items, in-
cluding airline tickets and mul-
tiple items at Apple Inc. stores.

When Bobulinski learned two 
years later about the money that 
flowed to the Bidens, he reached 

out to James Biden.
“Hope you and family are well, 

safe and healthy. You can imagine 
my shock when reading the report 
yesterday put out by the Senate 
committee. The fact that you and 
HB were lying to Rob, James and I 
while accepting $5 MM from Cefc 
is infuriating,” Bobulinski wrote, 
using Hunter Biden’s initials.

“And so disappointing based on 
the years of work that James, Rob 
and team invested to get things 
done.”

Further hints about Ye and 
Biden’s intentions for SinoHawk 
are revealed in an email from 
one of Ye’s lieutenants to Bobu-
linski. On July 26, 2017, Zhao Run-
long wrote about the $5 million 
of working capital intended for 
SinoHawk as money “lent to BD 
family.”

“This $5 million loan to BD fam-
ily is interest-free. But if the 5 M 
is used up, should CEFC keep 
lending more to the family?” Zhao 
wrote, using “BD” as shorthand 
for “Biden.”

A review of nearly 1,800 pages 
of emails and more than 600 
messages Bobulinski handed 
over to Congress suggests that 
Bobulinski’s insistence on run-
ning SinoHawk by the book may 
have resulted in Hunter Biden 
abandoning his partners and 
accepting money from Ye via 
another route.

Bobulinski summed up the 
events prior to the last presiden-
tial debate on Oct. 22, telling re-
porters that Hunter Biden wanted 
to use SinoHawk as a personal 
“piggy bank” before Bobulinski 
intervened. President Donald 
Trump invited Bobulinski as 
a guest to the debate because 
the emails and texts Bobulinski 
handed to Senate investigators 
can be viewed as damaging to 
Joe Biden.

Joe Biden’s name doesn’t come 
up in any of the corporate docu-
ments used to set up SinoHawk. 
At the time the company was 
formed, he was no longer in the 
White House.

The texts and emails show that 
Gilliar brought Bobulinski into 
the deal to work full-time as the 
CEO of SinoHawk. Hunter Biden 
began to voice concerns about the 
direction of the company in mid-

We need to manage 
Hunter as every 
discussion makes me 
feel like he thinks things 
are going to be his 
personal piggybank.   
Text message from Tony 
Bobulinski to James Gilliar  

Three mobile phones belonging to Tony Bobulinski, who claims to have been 
an associate of Hunter Biden, are seen as he speaks to reporters at a hotel in 
Nashville, Tenn., on Oct. 22, 2020.

Then-Vice President Joe Biden waves as he walks off Air Force Two with his granddaughter Finnegan Biden and son Hunter Biden in Beijing, on Dec. 4, 2013.  

MANDEL NGAN/AFP via Getty Images

Screenshot

Screenshot

Screenshot/Epoch Times

Charlotte Cuthbertson/The Epoch Times

MANDEL NGAN/AFP via Getty ImagesNg Han Guan-Pool/Getty Images

2 3

1

1. Text messages between 
Hunter Biden and his partners at 
SinoHawk.

2. Text messages dated May 13, 
2017, between Tony Bobulinski 
and James Gilliar.

3. Text message from Tony 
Bobulinski to James Biden.

Tony Bobulinski, who claims to have been an associate of Hunter Biden, 
departs after speaking to reporters at a hotel in Nashville, Tenn., on Oct. 22, 
2020,  ahead of the final presidential debate on Oct. 22, 2020. 

Sen. Ron Johnson (R-Wis.) chairs a Homeland Security Senate hearing at the Capitol on March 4, 2020.



Week 44, 2020 Week 44, 20206  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  7

ORGAN HARVESTING 

OPINION

The New York Times’ Troubling Descent 
Into Falsehoods and Biased Attacks

Levi Browde

On the front page of the 
Oct. 25 New York Times 
was an article titled “How 
an Obscure Newspaper 
...” The paper sought to at-

tack The Epoch Times, in 
part by attacking the religious 

beliefs of some of its founders, who are Chi-
nese Americans who practice Falun Gong.

As the executive director of the Falun 
Dafa Information Center, I would like to 
respond to this attack against Falun Gong.

The article raises serious concerns about 
the NY Times’ reporting on Falun Gong. 
Specifically, this article propagates false 
narratives and inaccuracies about the 
Buddhist-based spiritual practice, as well 
as a striking trivialization of the nature 
and scale of human rights abuses faced by 
people who practice Falun Gong in China.

Falun Gong, also known as Falun Dafa, 
involves practicing meditative exercises 
and living according to teachings based 
on the principles of truthfulness, compas-
sion, and tolerance. In 1999, the Chinese 
Communist Party (CCP) launched a brutal 
persecution of this peaceful practice, fear-
ing that 70 million to 100 million Chinese 
people had adopted a belief whose teach-
ings provided an alternative to the Party’s 
dogmatic materialism and atheism.

At a time when millions of innocent Fa-
lun Gong believers in China—who have 
no connection with the U.S. media and 
political landscape—continue to face ab-
duction, torture, and extrajudicial killing at 
the hands of the CCP, these problems con-
stitute a gross negligence, or perhaps even 
mal-intent, on the part of the NY Times.

Indeed, the mistakes made in this ar-
ticle signal a bizarre and troubling down-
turn of what was once a pillar of American 
journalism.

Sadly, the problematic reporting in this 
article isn’t an anomaly. Rather, it comes 
in the context of a 20-year-long, near com-
plete silence by the NY Times on terrible 
human rights abuses in China against or-
dinary Chinese who practice Falun Gong, 
despite reporting on other persecuted reli-
gious groups in China and elsewhere.

Suspicious Silence  
Amid Terrible Atrocities
The NY Times article reduces the sum-to-
tal of human rights abuses faced by Falun 
Gong in China to mere accusations made 
by Falun Gong and Falun Gong alone: “The 
group ... accuses [the CCP] of torturing Fa-
lun Gong practitioners and harvesting the 
organs of those executed.” A parenthetical 
reference notes that tens of thousands of 
practitioners were sent to labor camps “in 
the early years” implying that few Falun 
Gong practitioners in China face life and 
death persecution today.

This depiction couldn’t be further from 
the truth.

Freedom House estimates 7 million to 

20 million people in China continue to 
practice Falun Gong today. Not only has 
the Falun Dafa Information Center docu-
mented and reported on thousands of il-
legal abductions, long sentences, torture, 
and deaths in custody during 2020 alone, 
but Chinese government websites indicate 
a new campaign to “zero out” Falun Gong 
in towns and villages across the country.

And just as importantly, it isn’t Falun 
Gong sources alone that have documented 
the extreme violence meted out to peaceful 
believers in China. For 20 years, millions 
of people have been harassed, detained, 
imprisoned, tortured, or killed by Chinese 
authorities, a fact that has been regularly 
documented in annual reports by the 
United Nations, Amnesty International, 
Freedom House, and the U.S. State Depart-
ment, among others.

Here are a few brief examples:
In 2016, the U.S. House of Representa-

tives unanimously passed House Resolu-
tion 343, “expressing concern regarding 
persistent and credible reports of system-
atic, state-sanctioned organ harvesting” 
from Falun Gong practitioners in “large 
numbers.” The text of the resolution noted 
that “in many detention facilities and labor 
camps, Falun Gong prisoners of conscience 
comprise the majority of the population, 
and have been said to receive the longest 
sentences and the worst treatment.”

A 2017 Freedom House report that in-
cluded a comprehensive chapter on Falun 
Gong found that despite the CCP’s 17-year 
campaign to eradicate the group, millions 
continued to practice. It noted that “Falun 
Gong practitioners across China are sub-
ject to widespread surveillance, arbitrary 
detention, imprisonment, and torture, and 
they are at a high risk of extrajudicial ex-
ecution.”

Amnesty International’s 2017–2018 report 
stated, “Falun Gong practitioners contin-
ued to be subjected to persecution, arbi-
trary detention, unfair trials and torture 
and other ill-treatment.”

On the topic of organ harvesting, the real-
ity of Falun Gong practitioners being killed 
for their organs in China is now widely ac-
cepted among human rights organizations, 
policy makers, and academic circles.

In 2019, Sir Geoffrey Nice QC, a former 
prosecutor at the International Criminal 
Tribunal for the former Yugoslavia, who 
led the prosecution of Slobodan Milos-
evic, convened the China Tribunal, an in-
dependent tribunal of medical, legal, and 
China experts in London. After assess-
ing all the evidence, the panel concluded 
that Falun Gong practitioners were and 
continue to be killed for their organs “on 
a significant scale.” This story was cov-
ered by the BBC, Forbes, The Guardian, 
Newsweek, The Telegraph, The Wall Street 
Journal, and NBC.

The New York Times failed to report on 
this story.

In the face of such extensive documenta-
tion by human rights organizations, demo-

cratic governments in the West, the United 
Nations, and many of other media outlets, 
why would the NY Times characterize the 
entirety of the evidence as “the group ... 
accuses”? Furthermore, this story comes 
on the heels of 20 years of near complete 
silence on the plight of Falun Gong.

Blatant Falsehoods
This NY Times article also carries blatant 
falsehoods about the Falun Gong teachings 
and beliefs.

For example, the article propagates the 
idea that Falun Gong “forbids interracial 
marriage.” Yet, even the most casual ex-
amination of Falun Gong communities 
anywhere around the world, including here 
in New York, demonstrates that interracial 
marriage, and mixed-race children, abound.

I myself, a Falun Gong practitioner, am 
married to a woman of a different race, 
and we have two lovely mixed-race boys. 
Clearly, this idea that Falun Gong “forbids 
interracial marriage” has no basis in reality.

Then, where does this lie come from? In 
recent years, Chinese Embassy websites 
throughout the West have started to use 
this phrase to demonize Falun Gong in their 
English-language propaganda because 
they know it will be triggering in the West.

By including this falsehood in the article, 
the NY Times demonstrates that it either 
failed to conduct even a basic level of fact-
checking, or worse, knowingly included 
it to strengthen the narrative of the story.

Implying Thuggery or Worse
There were more subtle, yet no less mis-
leading, statements made in this NY Times 
article as well.

When characterizing some of his sources, 
the author indicates that they spoke anony-
mously because they “feared retaliation ... 
[from] Falun Gong.” The article presents no 
evidence or credence for this “fear,” but its 
connotation of violence is the polar oppo-
site of the peaceful nature of the practice, 
and the manner in which Falun Gong be-
lievers conduct themselves.

Furthermore, there is an abundance of 
notable figures who have actually come 
to know the Falun Gong community well 
and can testify that such a sentiment is 
groundless.

David Kilgour, former Canadian secre-
tary of state (Asia-Pacific), describes Falun 
Gong practitioners as “wonderfully sweet, 
kind people without a vicious bone in their 
body.”

Professor Arthur Waldron, Lauder pro-
fessor of international relations in the De-
partment of History at the University of 
Pennsylvania, has said Falun Gong “are 
outstanding people by any standard: intel-
ligent, well-educated, hard-working, moral 
in their behavior, courageous.”

In fact, for more than 20 years, millions 
of people across China have faced terrible 
violence and oppression, and there’s not a 
single known case of a Falun Gong prac-
titioner raising their hand in retaliation 

against their oppressor.
By contrast, in a recent case reported by 

the Falun Dafa Information Center, a Fa-
lun Gong practitioner came to the aid of 
his sister who was the victim of domestic 
violence. Instead of arresting the abuser, 
the Chinese police detained the protector 
and sentenced him to seven years in prison 
because of his faith.

But again, none of this context is includ-
ed, and readers are left to consider Falun 
Gong as a group prone to “retaliation”—a 
notion that is highly misleading, at best.

20 Years of Near Silence, Obfuscation
All this begs the question: Why has the NY 
Times, by and large, ignored the horrific 
human rights abuses meted out against 
people who practice Falun Gong in China 
for the past 20 years? And when it does cov-
er Falun Gong, why is the reporting riddled 
with falsehoods and glaring omissions?

Perhaps it has something to do with the 
meeting between NY Times publisher Ar-
thur Sulzberger Jr. and then-CCP leader 
Jiang Zemin (who single-handedly start-
ed the persecution of Falun Gong) back 
in 2001? After this meeting, there was no 
meaningful reportage about the Falun 
Gong persecution for the next 20 years 
(with one notable exception: the work of 
Andrew Jacobs).

What is clear from one of NY Times’ own 
is that this approach toward Falun Gong 
may be very intentional, even mandated. 
While giving testimony to the China Tri-
bunal, former NY Times Beijing correspon-
dent Didi Kirsten Tatlow suggested that 
not only was forced organ harvesting from 
prisoners of conscience such as Falun Gong 
taking place in China, and that it was an 
open secret among transplant surgeons, 
but that the NY Times had actively discour-
aged her from reporting on this fact.

The NY Times has been a consistent pres-
ence on the kitchen table in my household 
for three generations. In recent years, how-
ever, we have become increasingly alarmed 
as the perspectives injected into its news, 
as well as those omitted from it, veer dan-
gerously off course from news that’s “fit to 
print” and tacks strangely close to a nar-
rative that would certainly please Beijing.

We implore the NY Times to remove 
whatever policies, influences, or biases 
are currently in place that are preventing 
fair and accurate reporting on Falun Gong, 
and get the story, the whole story, right. As 
millions across China who practice Falun 
Gong remain vulnerable to wrongful im-
prisonment, torture, and killing, doing so 
could literally save lives.

Levi Browde is executive director of the Fa-
lun Dafa Information Center. This article 
is adapted from one first published on the 
Falun Dafa Information Center website.

Views expressed in this article are the 
opinions of the author and do not neces-
sarily reflect the views of The Epoch Times.

A woman holds a photo of a man killed by the Chinese regime’s persecution of Falun Gong, during a parade in Washington on July 17, 2014.

Larry Dye/The Epoch Times

Cathy He

mong abdominal trans-
plant surgeon Dr. Alexan-

der Toledo’s first patients 
at UNC Medical Center 
was a 41-year-old 

mother of three diagnosed with 
liver cancer.

The woman’s only hope for sur-
vival was a liver transplant. But that 
wasn’t an option because she failed 
to meet transplant criteria—a con-
clusion validated at several other 
medical centers. Meanwhile, non-
curative treatments might prolong 
her life by six to nine months.

But two months later, the woman 
returned to the clinic with a new 
liver; she had flown from North 
Carolina to China to get a transplant.

“She had received a liver trans-
plant essentially on demand, 
which, of course ... raised questions 
as to the source of the organs,” To-
ledo recalled of the 2008 case dur-
ing an online panel hosted by the 
UNC (University of North Carolina) 
Center for Bioethics on Oct. 26.

In normal medical procedures, 
the primary source for a liver 
transplant is a deceased donor, or 
in some cases a living donor. In 
the case of the woman’s surgery in 
China, there was “no meaningful 
donor information provided to the 
family beyond that the donor was 
young and healthy,” he said.

The mysterious information 
prompted Toledo to start digging. 
He found disturbing evidence that 
the Chinese regime was harvesting 
organs from prisoners of con-
science for sale in the transplant 
market.

At the time, China didn’t have 
an official organ donation pro-
gram, and had said that organs for 
transplant came from executed 
prisoners. But investigations 
revealed instead that prisoners 
of conscience—adherents of the 
persecuted spiritual practice Falun 
Gong—were being executed for 
their organs.

Falun Gong, a meditation prac-
tice with moral teachings centered 
on the tenets of “truthfulness, 
compassion, and tolerance,” be-
came popular in the 1990s, with 70 
million to 100 million practicing by 
the end of the decade, according to 
government estimates at the time. 
Deeming this a threat, the Chinese 
Communist Party (CCP) in 1999 
launched an expansive persecution 
campaign. The Falun Dafa Infor-
mation Center estimates that over 
the past two decades, millions of 
practitioners have been forced into 
labor camps, prisons, detention 
centers, and brainwashing centers, 

where they are often tortured.
In 2019, an independent people’s 

tribunal, after a yearlong investiga-
tion, concluded beyond reason-
able doubt that the regime has 
for years been killing prisoners of 
conscience—predominantly Falun 
Gong practitioners—for their or-
gans. This has been happening “on 
a significant scale,” and continues 
today, the tribunal said.

In 2015, the Chinese regime 
established an organ donation 
program and has claimed that it 
stopped using organs from execut-
ed prisoners.

Despite findings that have 
emerged for years about forced 
organ harvesting in China, the 
medical and international commu-
nity “continue to struggle with their 
response to this,” Toledo said.

David Matas, a Canadian in-
ternational human rights lawyer 
who has spent more than a decade 
researching the issue, said during 
the panel that the international 
transplant community has failed to 
take concrete action on the issue.

As a result, he said, the medi-
cal community is faced with “two 
realities:” first, the mass killing in 
China of prisoners of conscience 
for their organs, and the “second 
being the fact that all too many in 
the global transplant profession are 
determined to turn a blind eye to 
this first reality.”

Matas added that only a “tiny 
minority of the transplantation 
professionals globally are willing 
to do anything about transplant 
abuse in China.”

He said that some in the global 
transplant community have been 
buying “Chinese propaganda 
hook, line, and sinker” by uncriti-
cally repeating Party talking points 
seeking to discredit the evidence 
on mass organ harvesting.

“They echoed the Party line that 

the research is unverifiable, though 
it is both verifiable and verified be-
yond any reasonable doubt,” he said.

For instance, a 2017 conference 
on international organ trafficking 
and transplant tourism hosted by 
the Vatican’s Pontifical Academy 
of Sciences sparked controversy 
when it invited Dr. Huang Jiefu, 
then-head of the Chinese regime’s 
transplantation body, to attend. 
In response to protests against 
the invitation to Huang, who had 
consistently denied China’s forced 
organ harvesting, the academy’s 
chancellor said at the time that 
the conference was an “academic 
exercise and not a reprise of con-
tentious political assertions.”

Meanwhile, researchers into 
transplant abuse in China weren’t 
invited to the conference.

In 2016, then-president of The 
Transplantation Society (TTS), Dr. 
Francis L. Delmonico, told a U.S. 
congressional hearing on organ 
transplant abuse in China that “I’m 
not here to verify. That’s not my job. 
… I’m only here to say that the in-
ternational community has recog-
nized this terrible practice in China 
and it wishes to change it.”

Delmonico went on to express 
optimism that reforms would take 
place within China’s transplant 
system under the stewardship 
of Huang and his protégé, Wang 
Haibo.

Matas said the leadership at TTS 
and national transplantation agen-
cies need to change their position 
on this issue and speak out against 
transplant abuse by the Chinese 
regime. At the same time, he said, 
they should introduce ethical stan-
dards to ensure overseas medical 
professionals aren’t complicit in the 
abuses.

He suggested 12 standards, in-
cluding that doctors not refer trans-
plant patients to other countries for 
surgery unless they can ascertain 
beyond a reasonable doubt that the 
organ donor consented freely, and 
that studies involving recipients 
of organs from prisoners of con-
science not be accepted for presen-
tation or publication.

A 2019 study found that more 
than 400 research papers on organ 
transplants in China published in 
English-language peer-reviewed 
journals between 2000 and 2017 
may have involved organs harvest-
ed from unconsenting prisoners of 
conscience. These studies failed to 
report whether donors had given 
their consent, in breach of ethical 
standards.

The TTS didn’t immediately 
respond to a request by The Epoch 
Times for comment.

All too many 
in the global 
transplant 
profession are 
determined to 
turn a blind eye 
to this ... reality.    
David Matas, 
Canadian 
international human 
rights lawyer

Medical Field Ignoring China’s Organ 
Harvesting: Experts

David Matas, 
a Canadian 
international human 
rights lawyer 
and co-author of 
“Bloody Harvest: 
Organ Harvesting 
of Falun Gong 
Practitioners in 
China,” speaks 
during a press 
conference in Hong 
Kong on July 17, 
2006.   

Woody Wu/AFP/Getty Images

Falun Gong 
practitioners stage 
a reenactment 
of China’s organ 
harvesting from 
imprisoned 
practitioners, in 
Vienna, Austria, on 
Oct. 1, 2018. 

JOE KLAMAR/AFP via Getty Images

A



Week 44, 20208  |  CHINA INSIDER

FREE newsletter signup

EpochNewsletter.com

Download infographics

ReadEpoch.com/infographics

Subscribe to the paper (print/epaper)

ReadEpoch.com

More information

TheEpochTimes.com/about-us

COVERING  
IMPORTANT NEWS  

OTHER MEDIA 
IGNORE

• Impact on the United States
• Business and economy
• Communist infiltration of our government, businesses, 

schools, universities, popular culture, and more
• Disinformation surrounding U.S.–China trade relations
• Security and espionage
• Influence on media and Hollywood
• Overseas interference and United Front activity

• Illegal Spying on President Trump
• Hillary Clinton and the Uranium One Deal
• China's Military Expansion Into Space
• The Secret Propaganda War on Our Minds

• Spygate: The True Story of Collusion
• Clinton Foundation ‘Pay to Play’ Model  

Under Investigation

The Epoch Times not only reports reliably on U.S. politics and the Trump administration,  
but also publishes authoritative China news, covering topics including:

The Epoch Times has also championed a new method of investigative journalism, steeped 
in the discipline’s traditions of truth and responsibility. Combining this method with quality 
design, our journalists expose corruption and subversion in U.S. politics, and other important 
issues. Our investigative infographics have included:

F O R  T H E  P A S T  1 8  Y E A R S

L E A D I N G  R E P O R T I N G  O N  

T H E  C H I N E S E  C O M M U N I S T  T H R E A T 

TRUTH and TRADITION 


