
A New Era of 
Authoritarian Rule

CHINA  
INSIDER

WEEK 28, 2020

See Page  6

for Hong Kong

A riot police officer points at a woman (C) 
who lay down after being searched during a 

demonstration in a mall in Hong Kong on July 
6, 2020, in response to a new national security 
law introduced in the city which makes political 

views, slogans and signs advocating Hong Kongs 
independence or liberation illegal.

 ISA
AC LAW

REN
CE/AFP via Getty Im

ages



Week 28, 2020 Week 28, 20202  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  3

CHINESE INFLUENCE

lation of sovereignty of Western 
countries, it also undermines 
people’s constitutional rights 
of freedom of religious beliefs 
and erodes freedoms in these 
countries.”

Winnipeg-based human 
rights and immigration lawyer 
David Matas says if the 610 Of-
fice agents who came to Canada 
to carry out the regime’s direc-
tive of eradicating Falun Dafa 
had disclosed their true inten-
tion for coming to Canada, they 
wouldn’t have been granted 
visas because “they would be 
coming in for the purpose of fer-
menting incitement to hatred.”

“My guess is that they didn’t 
disclose the purpose of their 
visit when making the visa ap-
plications, and that would be a 
violation of the law right here 
insofar as they come under false 
pretenses, and it’s certainly 
worthwhile making thorough 
investigations when people 
come in,” Matas said.

Foreign Interference
Intelligence expert David Har-
ris says Canadian authorities 
should be investigating the 
activities of the 610 Office and 
its agents in Canada.

“The reports of further varia-
tions on Beijing’s attempts to 
penetrate Canada and influ-
ence Canadians are extremely 
disturbing in part because they 
seem to represent an expansion 
in the influence operations that 
the Chinese Communist Party 
undertakes on the sovereign 
territory of Canada,” said Har-
ris, director of the intelligence 
program at Insignis Strategic 
Research in Ottawa.

“In a profound sense, we have 
the specter of Beijing’s ma-
nipulation of Canadians, their 
media, and even their govern-
ment. This is unacceptable for 
any country, let alone a liberal 
democracy that values the con-
stitutional rights of all of its citi-
zens, including those who may 
be Falun Gong practitioners.”

Harris adds that the Canadian 
government should investi-
gate this matter “in light of the 
evidence that has emerged,” 
and take “appropriate, decisive, 
diplomatic, and political actions 
against Beijing.”

Matas says this is a clear 
case of foreign interference in 
Canada.

“If the Chinese government 
were to spend that money open-
ly through its Embassy, and this 
was a publication of the Embas-
sy, that would be inappropriate 
diplomatic activity,” he said. “It 
would be foreign interference 
in Canadian affairs, and the 
people who were responsible for 
such a publication would be ex-
pelled from Canada as persona 
non grata.”

But Canada lacks the required 
legislation to confront the issue 
of foreign interference more ef-
fectively, he said.

“I think when any foreign 
agency is pumping money into 
Canada for advocacy purposes, 
there should be a requirement 
of registration for that advocacy. 
It shouldn’t be undercover the 
way it is now,” Matas said.

In some jurisdictions such 
as Australia, there are laws in 
place that require entities acting 
on behalf of foreign govern-
ments to publicly register their 
names.

“I think Les Presses Chinoises 
and its financing is a classic 
example of the fact that we’re 
undefended against this sort of 
manipulation,” Matas said.

610 Office
The 610 Office, named after the 
day it was formed on June 10, 
1999, was tasked to coordinate 
efforts to eradicate Falun Dafa, 
which had grown too popular 
in China for the liking of the 
totalitarian CCP. Government 
statistics showed that between 
70 to 100 million people in 
China took up the meditation 
discipline in the 1990s after  
its introduction to the public  
in 1992.

The CCP organ was formed 
under the direct command of 
Jiang Zemin, the Party leader 
who started the persecution 
campaign against Falun Dafa in 
1999 with the aim of eradicating 
it completely.

The 610 Office was provided 
with extralegal powers, tran-
scending administration power 
at different jurisdiction levels 
to coordinate all aspects of the 
campaign to eliminate Falun 
Dafa through persecuting its 
adherents. This included arrest, 
torture, killings, and propaga-
tion of slanderous information 
about the practice to turn public 
opinion against it.

Hao Fengjun, a former officer 
with the 610 Office who de-
fected to Australia in 2005, said 
in past interviews that there are 
610 Office branches at each level 
of the CCP, from the Central 
Committee all the way down 
to the provincial, city, and local 
district-level Party branches.

Although there have been 
reports of some organizational 
change to the 610 Office, China 
expert Xia says there has been 
no fundamental change. He 
says the only significant change 
is that since March 2018, the 
CCP organization overseeing 
the 610 Office has been changed 
to the CCP Central Political and 
Legal Affairs Committee.

But for all practical purposes, 
nothing has changed for the 
players, and the 610 Office con-
tinues its mission of eradicating 
Falun Dafa, probably under a 
different name, Xia says.

Les Presses Chinoises
The internal document shows 
the financial links between the 
610 Office and Les Presses Chi-
noises, which has been publish-
ing content against Falun Dafa 
for years.

The online archives of Les 
Presses Chinoises show that 
most of the weekly papers 
published for consecutive years 
have a section titled “The Truth 
of Justice,” which parrots the 
CCP’s defamation and condem-
nation of Falun Dafa and its 
adherents that is spread by the 
regime in China. The content 
usually spans two pages, which 
contain no ads or any typical 
news articles.

Les Presses Chinoises is 
owned by Crescent Chau. The 
Epoch Times contacted Chau 
for comment but received no 
response.

The paper published its first 
special edition on the subject in 
November 2001, which included 
a petition asking the Chinese 
community to “unite” in “de-
nouncing Falun Gong.”

The special edition was an 
indictment of Falun Dafa, and 
the content a word-for-word 
repetition of the CCP’s hate 
propaganda against the practice 
disseminated in China.

University of Montreal his-
tory professor David Ownby, 
who has studied Falun Dafa, 
has called the articles “unsub-
stantiated filth poured upon the 
page” and said there is no truth 
to the content.

A group of Falun Dafa adher-
ents took Chau to court, and in 
December 2001, three weeks after 
the first special edition, the court 
issued an injunction ordering 
Crescent Chau to stop publishing 
his anti-Falun Gong content.

In February 2002, Chau defied 
a court injunction and pub-
lished a second anti-Falun Gong 
special edition cover-to-cover, 
saying Falun Dafa adherents 
were “evil” and an “enemy of the 
state,” among other slanderous 
statements.

Chau somehow drummed up 
funds to print 100,000 copies of 
another 32-page cover-to-cover 
anti-Falun Dafa special edition 
nationwide in both August 2006 
and July 2007, parroting CCP 
defamation material against 
Falun Dafa spread in mainland 
China. Copies were circulated 
in Montreal, Toronto, and Ot-
tawa, and as far west as Vancou-
ver. Again, the special edition 
contained no advertising and 

was distributed for free. Regular 
issues of the paper, which had a 
circulation of 3,500 to 4,000 in 
Montreal, sold for 60 cents.

The Chinese state-owned 
media People’s Daily published 
a report praising Chau’s efforts 
days after the nationwide circu-
lation.

Chau is a regular at the World 
Chinese Media Forum hosted 
every two years in China by the 
government and the United 
Front Work Department, the 
CCP organization responsible 
for gathering intelligence and 
influencing politics in foreign 
countries. Chinese state-owned 
media quoted Chau as saying 
that Beijing “should strengthen 
its connection to the overseas 
Chinese community.”

The Epoch Times Chinese 
edition wrote a series of investi-
gative reports in 2007 on Chau 
and suggested that he might be 
an agent of the Chinese regime.

The reports included inter-
views with Chen Yonglin, a 
former Chinese diplomat work-
ing for a unit specializing in the 
eradication of Falun Dafa, who 
defected to Australia.

Chen said it’s clear that Les 
Presses Chinoises “has become 
the henchman and propaganda 
tool for the Chinese Communist 
Party.” He also said that “it’s very 
likely that the printing costs” 
were covered by the regime.

“The contents seem to be 
mostly produced and provided 
by the CCP,” he said.

Chau sued The Epoch Times 
for libel, but the case was 
dismissed by Superior Court 
Justice Catherine Mandeville 
in April 2010. “This is a case of 
the biter complaining about 
being bitten,” Mandeville said, 
and that “the reputations of 
Mr. Chau and of La Presse 
Chinoise are … unequivocally 
anti-Falun Gong and pro-PRC 
[People’s Republic of China].” La 
Presse Chinoise is the name of 
the company printing the Les 
Presses Chinoises publication.

Being called a Beijing agent 
was therefore not an “unfair 
attack” but rather “a legitimate 
opinion,” she said.

“Mr. Chau … believes that it 
is part of his responsibility to 
defend the position of the PRC 
government. The [Epoch Times] 
articles raised that his opinions 
on Falun Gong but also on Tibet 
and many other subjects are 
identical to that which the PRC’s 
government advocates,” Man-
deville said.

Mandeville also said Chau’s 
explanations for how he funded 
his special editions denounc-
ing Falun Dafa were “to say the 
least, nebulous.”

During court proceedings, 
Chau admitted that he hadn’t 
interviewed Falun Dafa practi-
tioners for the content he pub-
lished and hadn’t read Falun 
Dafa’s teachings. He said he 
aspires to eradicate Falun Dafa.

Chau subsequently appealed 
the lower court’s decision with-
out success. The three appeal 
court judges reaffirmed in 2012 
that referring to Chau and his 
newspaper company “as agents 
promoting the ideas of a gov-
ernment cannot be considered 
defamatory.”

Chau tried to take the case to 
the supreme court, but failed.

Epoch Times staff member Omid 
Ghoreishi contributed to this 
report.

Limin Zhou

n internal Chinese regime 
document obtained by The 
Epoch Times reveals operations 
by agents of a notorious Chinese 
Communist Party organiza-
tion dispatched to carry out 
a mission in Canada, and the 
money trail behind a nearly 
two-decade defamation cam-
paign conducted by a Montreal 
publication to advance Beijing’s 
interests.

The document is a 2018 yearly 
report from the Judicial and 
Political Committee of the 
Fangshan District of Beijing, 
a Chinese Communist Party 
(CCP) organ that oversees the 
district’s 610 Office, a Gestapo-
like secret organization charged 
with carrying out the CCP’s 
persecution campaign against 
Falun Dafa adherents.

It reports that representatives 
from the Fangshan District 
610 Office came to Montreal, 
Toronto, and Ottawa to conduct 
sessions to slander “heretical 
religions,” a reference to Falun 
Dafa. The operation in Canada 
was conducted in accordance 
with the requirements of the 
Central Party Committee and 
the Municipal Party Commit-
tee, the document says.

“Anti-heretical religion 
seminars were held with the 
[Chinese] communities of the 
three cities to publicize related 
Chinese laws and regulations 
for dealing with heretical 
religions, and basic knowledge 
of anti-heretical religions,” the 
document reads.

The document adds that the 
mission had the intended effect.

“Local citizens have a clear un-

derstanding of Falun Gong and 
other heretical religious orga-
nizations, expressing that they 
will not believe in them, will 
not promote them, and will not 
participate in their activities.”

Intelligence bodies, research-
ers, and defected CCP agents 
have long documented and 
spoken publicly about Beijing’s 
use of the diaspora to serve its 
interests overseas, particularly 
in Canada. But this document 
shows the direct involvement 
of a Chinese secret police-type 
organization in Canada, as well 
as a direct link between the CCP 
organization and a Chinese 
publication in Canada serving 
the regime’s interests.

That publication is the Mon-
treal-based Chinese-language 
Les Presses Chinoises, which 
the document says is cooperat-
ing with the Fangshan District 
610 Office to publish content op-
posing Falun Dafa and leaflets 
defaming the practice.

“42 issues and 62 articles have 
been published, and 400,000 
anti-heretical religion propa-
ganda leaflets have been print-
ed,” the document says. It adds 
that 48 issues of the publication 
would be published by the end 
of 2018, each featuring a special 
section that contains articles 
slandering Falun Dafa.

The document says that “all 
funds have already been paid” 
for 2018.

Falun Dafa, also known as 
Falun Gong, is a spiritual prac-
tice consisting of meditative 
exercises and moral teachings. 
Adherents of the practice, ruled 
to be a “protected creed” by an 
Ontario Human Rights Tribu-
nal, have been subjected to a 

severe persecution campaign by 
the Chinese regime since 1999.

New Tactic
China expert Yiyang Xia says it’s 
“eye-opening” that the local 610 
Office branch has gone beyond 
the borders of China, going so far 
as sending agents to Canada to 
carry out a mission of demoniz-
ing Falun Dafa on Canadian soil.

“The city-level 610 Office’s di-
rect operation in the Canadian 
cities seems to be a new tactic 
in exporting the persecution of 
Falun Dafa overseas,” said Xia, 
senior director of research and 
policy at the Washington-based 
Human Rights Law Foundation.

“Previously, we only knew of 
Chinese embassies and consul-
ates systematically extending 
the persecution to marginalize 
and defame Falun Dafa adher-
ents in Western countries.”

Xia said he was aware of an-
other 610 Office branch funding 
anti-Falun Dafa activities in 
Flushing, New York, for years. 
According to a past report in the 
Chinese edition of The Epoch 
Times, the branch behind the 
activities in Flushing is the 
Tianjin 610 Office.

This latest development in 
Canada shows that the unusual 
scheme where a Beijing district-
level 610 Office coordinates ac-
tivities abroad may be a pattern.

“The CCP’s penetration into 
other countries this way is 
not very noticeable, but these 
operations could potentially 
involve many city-level 610 Of-
fice agents interfering with the 
society in countries outside of 
China, like the United States 
and Canada,” he said.

“This is not only a blatant vio-

The document is a 
2018 yearly report 
from the Judicial and 
Political Committee of 
the Fangshan District 
of Beijing, a Chinese 
Communist Party (CCP) 
organ that oversees the 
district’s 610 Office, a 
Gestapo-like secret 
organization charged 
with carrying out the 
CCP’s persecution 
campaign against Falun 
Dafa adherents.

In a profound sense, 
we have the specter of 
Beijing’s manipulation 
of Canadians, their 
media, and even their 
government. This is 
unacceptable for any 
country, let alone a 
liberal democracy that 
values the constitutional 
rights of all of its 
citizens, including those 
who may be Falun Gong 
practitioners.    
Intelligence expert David Harris

Toronto police question Lu Ping 
over his delivery of Crescent 
Chau’s latest anti-Falun Gong 
tabloid at the Asian Farm 
grocery store in northeast 
Toronto on June 30, 2007.

A stack of Crescent Chau’s 
publication, distributed 
nationwide in 2006. A court 
found Chau’s explanation for 
how he funded the 100,000-
copy, no-advertisement, freely 
distributed pro-communist 
newspapers unconvincing, 
saying it was reasonable to 
state he was acting as an agent 
of Beijing.

NTDTV

The Epoch Times

A

EXCLUSIVE: Internal Chinese Regime Document Shows 
Money Trail Behind Defamation Campaign in Canada



Week 28, 2020 Week 28, 20204  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  5

Clive Hamilton & 
Mareike Ohlberg

I
n November 2018, Peter 
Navarro, the White House 
trade adviser who at the 
time was intimately in-
volved in President Don-
ald Trump’s trade war 

with Beijing, launched a scath-
ing attack on what he called the 
“globalist billionaires” of Wall 
Street.

He accused the “self-appoint-
ed group of Wall Street bankers 
and hedge fund managers” of 
engaging in their own “shuttle 
diplomacy” with the Chinese 
side and attempting to sabo-
tage U.S. trade negotiations by 
putting enormous pressure on 
the White House to give way to 
Beijing. Navarro further ac-
cused the financial elite of being 
“unregistered foreign agents” 
acting as part of Beijing’s influ-
ence operations in Washington.

It was strong stuff, but was 
there any foundation to it?

Beijing has been working 
on Wall Street for a long time. 
When Prime Minister Zhu 
Rongji visited the United States 
in 1999, he holed up in Waldorf 
Astoria New York and spent 
days in back-to-back meetings 
with business leaders. “Zhu 
seems never to tire of courting 
Corporate America,” report-
ed The New York Times.

The titans of U.S. finance have 
for decades been guiding the 
nation’s China policy. When-
ever presidents Clinton, Bush, 
or Obama threatened to take a 
tougher stance on China’s trade 
protectionism, currency manip-
ulation, or technology theft, Wall 
Street chiefs used their influence 
to persuade them to back off. 
And it was pressure from Wall 
Street that proved decisive in the 
Clinton White House’s decision 
to support China’s admission to 
the World Trade Organization, 
despite China’s serial violation 
of trade rules.

Twenty years later, The New 
York Times was writing: “In 
Washington, on Wall Street 
and in corporate boardrooms, 
Beijing has used the country’s 
size and promise for decades 
to quell opposition and reward 
those who helped its rise.”

Financial institutions have 
been Beijing’s most powerful 
advocates in Washington.

The finance sector—the big 
banks, hedge funds, and invest-
ment vehicles—is thus in the 
center of the map of power in 
the United States, and occupy-
ing pride of place is Goldman 
Sachs. No organization has 
been more important to the 
Chinese Communist Party’s 
(CCP) campaign to penetrate 
U.S. elites, or more willing. For 
the CCP, titans of finance are 
easy targets, as there’s a concor-
dance of interests. Wall Street 
executives, anticipating an 
Eldorado when Beijing opens 
up its vast finance markets to 
foreigners, have been advis-
ing Chinese companies about 
which American companies 
to buy and lending them the 
money to do it, taking a cut 
from the sales. In the words of 
a senior White House official, 
“people who like making deals 
really like the Chinese Commu-
nist Party.”

The CCP is pushing on an 
open door. But the alignment 
of interests may not be long 
term, as it’s Beijing’s intention to 
eventually make Shanghai the 
financial capital of the world, 
displacing New York and the 
City of London. As Lenin reput-
edly said: “The capitalists will 
sell us the rope with which we 
will hang them.”

By 2003, Goldman Sachs “had 
become the lead underwriter 
for major Chinese state-owned 
companies.” In 2006, Henry 

Paulson moved from CEO of 
Goldman Sachs to Treasury sec-
retary under George W. Bush, 
taking with him one of the best 
contact books on the Chinese 
elite. Paulson had visited the 
country some 70 times. He 
asked the president if he could 
take charge of America’s China 
economic policy and Bush 
agreed.

But Paulson, in the judgment 
of author and journalist Paul 
Blustein writing in Foreign 
Policy, screwed up.

Blustein argues that if Paulson 
had responded more force-
fully to Beijing’s currency 
manipulation, tight control of 
state-owned enterprises, mis-
treatment of U.S. enterprises in 
China, and program of technol-
ogy theft, then the conditions 
that led to the trade war might 
not have arisen. Instead of rec-
ommending retaliatory actions 
to protect U.S. companies, Paul-
son worked to head them off in 
Congress, proposing to hold a 
“Strategic Economic Dialogue” 
which began in December 2006. 
Needless to say, this gave the 
advantage to Beijing which it 
continues to exploit today.

The Princelings of Wall Street
The CCP has not been content 
to rely solely on a concordance 
of interests between Beijing and 
big finance in the West. Another 
important avenue of influence 
is the princelings—the sons and 
daughters of top Party leaders 
past and present. For years, the 
giant state-owned investment 
company CITIC has been domi-
nated by princelings, as has 
China Poly Group, the conglom-
erate built around arms manu-
facturing. China’s burgeoning 
private equity sector is con-
trolled by the “red aristocracy” 
and their children.

For Western hedge funds, 
insurance companies, pension 
funds, and banks, a prerequisite 
for doing business in the emerg-
ing, highly lucrative Chinese 
capital markets is a network 
of connections to the families 
that control the largest compa-
nies and dominate the Party 
hierarchy. Giving jobs to the 
sons, daughters, nephews, and 
nieces of these families brings 
immediate guanxi, or personal 
networks for reciprocal benefit. 
The offspring need not be well 

qualified or even especially 
bright; it’s their connections 
that count. An ideal career path 
for a princeling is an under-
graduate degree at a prestigious 
university, preferably an Ivy 
League college or Oxbridge, 
then straight onto the trading 
floor of a big bank or hedge fund 
in New York or London and after 
a few years there, an MBA and 
then a Wall Street firm.

An unusual insight into how 
this works was provided by an 
inquiry by the U.S. Securities 
and Exchange Commission 
in 2016, which led to JPMor-
gan paying $264 million for 
violating the Foreign Corrupt 
Practices Act. JPMorgan had 
been caught hiring Chinese 
princelings to win business, 
something the commission de-
scribed as “systematic bribery.” 
The company operated what 
it called the Sons and Daugh-
ters Program, which provided 
dozens of jobs in Hong Kong, 
Shanghai, and New York to chil-
dren of the Party elite.

One was Gao Jue, the son of 
China’s commerce minister, 
Gao Hucheng. A recent gradu-
ate of Purdue University, Gao 
Jue landed a job after a meeting 
between his father and senior 
JPMorgan executive William 
Daley. (Daley was a U.S. Com-
merce secretary under Bill 
Clinton and pushed for China’s 
entry into the WTO. He later 
served as President Obama’s 
chief of staff.)

Gao Jue interviewed poorly 
but was offered a coveted 
analyst position with the bank. 
Prone to falling asleep at work, 
he was soon judged to be an 
“immature, irresponsible and 
unreliable” employee. When, 
as part of a general downsiz-
ing, the bank later wanted to 
lay him off, his father took the 
head of the bank’s Hong Kong 
office, Fang Fang, to dinner 
and pleaded for his son to be 
kept on, promising to “go extra 
miles” for JPMorgan in its China 
deals. Fang was persuaded and 
a senior executive in New York 
agreed to keep Gao Jue on, even 
though the executive’s own son 
had been laid off. Business is 
business. When Gao Jue was 
eventually let go, he took other 
finance jobs before winding up 
at Goldman Sachs.

There are, of course, many 

mainland Chinese working 
in U.S. finance who are highly 
competent and deserve their 
positions, often very senior 
ones. Fang is one example. He 
graduated from the prestigious 
Tsinghua University in the 
1980s and then studied for an 
MBA at Vanderbilt University 
in Nashville. In 1993, he took a 
job at Merrill Lynch, working 
in New York and Hong Kong, 
and in 2001, he began a 13-year 
career with JPMorgan, rising to 
the position of chief executive 
for China investment banking, 
based in Hong Kong. In that 
time, he brokered the appoint-
ment of many sons and daugh-
ters to positions within the 
bank. He also gained intimate 
knowledge of the personal 
finances of some of China’s 
ruling elite. The New York 
Times described Fang as having 
a “deep network of contacts in 
Chinese government and busi-
ness circles.”

While not CCP royalty, Fang 
is on very close terms with the 
red aristocracy. Fortune de-
scribes him as “a media-friendly 
executive with close ties to the 
Communist Party.” In 2011, he 
founded the Hua Jing Society 
in Hong Kong, a social club for 
the children of mainland elites 
who had studied abroad and 
returned to Hong Kong. The 
society has been described as 
the Princelings’ Club and the 
Hong Kong branch for CCP 
princelings.

For the CCP elite, entangle-
ment with the masters of Wall 
Street through the placement 
of scores of princelings serves a 
more important purpose than 
employment for their kids. It 
is a means of gathering intel-
ligence and exerting influence 
because it places its informants 
and agents in the heart of 
American power.

The entire workings of a U.S. 
firm may be sent back to a father 
or an uncle in China, along with 
confidential information on the 
personal and financial affairs of 
the wealthiest people in North 
America.

Copyright Clive Hamilton and 
Mareike Ohlberg. Reprinted from 
“Hidden Hand” by permission 
of Optimum Publishing Inter-
national, Toronto/Montreal 647 
970 1973 Dean Baxendale.

Bowen Xiao

News Analysis

S
tealthily, surreptitiously, and 
with sweeping precision, the 
Chinese Communist Party 
(CCP) began a decades-long war 
against America for world dom-
ination by utilizing a military 

strategy known as “unrestricted warfare” 
that continues today.

Unbeknownst to most of the population, 
the CCP has infiltrated almost every major 
avenue of life in the United States—leaving 
virtually no industry untouched. While 
this threat has largely existed undetected, 
the effects it’s had on the nation, as well 
as its geopolitical consequences, are far-
reaching.

Skirting the traditional, direct military 
confrontation offensives that have become 
somewhat outdated in modern times, this 
unconventional strategy has become cen-
tral to the communist regime’s approach 
to warfare.

The strategy is highlighted in the 1999 
book “Unrestricted Warfare,” authored by 
two Chinese air force colonels—Qiao Liang 
and Wang Xiangsui—and published by the 
People’s Liberation Army, the armed forces 
of the CCP. The book, which has been trans-
lated into English, is based on the original 
army documents.

Beijing uses an array of subversive tactics, 
including, but not limited to, propaganda 
warfare, culture warfare, memetic warfare, 
front operations, political infiltration, tech-
nological and telecommunications war-
fare, legal warfare, economic espionage, 
education espionage, cyberwarfare, and 
sanctions warfare.

Exploitation, infiltration, and espionage 
are all recurring themes. The CCP employs 
all of them to varying degrees simultane-
ously in multiple sectors of society in order to 
undermine or influence the United States—
its main impediment to global domination.

While some examples are more obvious, 
such as China’s long history of intellectual 
property theft and unfair trade practices 
with the United States, others that use what 
it calls “soft power” are harder to detect.

One such avenue is its Party-backed Con-
fucius Institutes (CIs) that infiltrate and 
operate on American college campuses in 
order to boost CCP’s image. It also aims to 
push a foreign policy goal of making the 
regime not only an economic superpower, 
but also a cultural one.

CIs have attracted attention from law-
makers, national organizations, and the 
FBI over allegations that the program un-
dermines academic freedom. The CIs have 
been accused of promoting Chinese com-
munist propaganda under the pretense 
of promoting the Chinese language and 
history. There are thousands of CIs over 
the world and, by one count, at least 75 in 
America.

Other examples are more blatant, from a 
former chair of Harvard University’s chem-
istry department being recently indicted 
for making false statements about funding 
he received from China to a Chinese citizen 
who was found guilty of economic espio-
nage, theft of trade secrets, and conspiracy.

In the latter case, a man identified as 
41-year-old Hao Zhang was found to have 
attempted to steal trade secrets from two 
U.S. companies “for the benefit of the Peo-
ple’s Republic of China,” according to the 
Justice Department. Zhang stole informa-
tion specifically related to the performance 
of wireless devices.

Economic espionage “is a pervasive threat 
throughout the United States, particularly 
to the San Francisco Bay Area and Silicon 
Valley, which is the center of innovation 
and technology,” John F. Bennett, special 
agent in charge of the San Francisco Divi-
sion of the FBI, said of the case involving 
Zhang.

The Thousand Talents 
Plan, one of the more widely 
known CCP talent recruit-
ment or “brain gain” pro-
grams, encourages theft of 
intellectual property from 
U.S. institutions, accord-
ing to the FBI. By offering 
competitive salaries, state-
of-the-art research facili-
ties, and honorific titles, 
these programs lure talent 
from overseas into China, 
“even if that means stealing 
proprietary information or 
violating export controls to 
do so,” the bureau states.

FBI Director Christopher 
Wray testified in 2018 that 
the bureau was attempting 
to view the danger posed by China “as not 
just a whole-of-government threat, but a 
whole-of-society threat on their end.” To 
counter China’s strategy effectively, Wray 
said the United States must also employ a 
“whole-of-society response.”

Walter Lohman, director of The Heritage 
Foundation’s Asian Studies Center, said the 
United States has treated China’s “sensitivi-
ties” carefully, yet has received “nothing 
in return.”

“China’s aggressive behavior over the last 
15 years or so has only gotten worse, despite 
our best efforts,” he told The Epoch Times.

China currently poses the biggest threat 
to the United States because it is “power-
ful across the range of indicators, and ... is 
directly threatening so many American in-
terests, like our communication networks, 
like Taiwan, freedom in Hong Kong, and 
freedom of the seas,” he said.

The CCP also has aggressively promoted 
and pushed its telecommunications com-
panies, such as Huawei, and ZTE, as well 
as Chinese-owned apps like TikTok and 
Zoom, into the United States and around 

the world.
Lawmakers and U.S. officials have be-

gun to realize the national security threats 
these Chinese companies pose. The Fed-
eral Communications Commission (FCC) 
in June formally designated Huawei and 
ZTE as national security threats, thus ban-
ning access to money from the FCC’s $8.3 
billion a year Universal Service Fund to 
buy or modify any equipment or services 
provided by the suppliers.

One reason behind the decision, as FCC 
Chairman Ajit Pai notes, is that both com-
panies are closely linked to the CCP and its 
military apparatus, in that they “are broad-
ly subject to Chinese law obligating them to 
cooperate with the country’s intelligence 
services.” Both companies deny this.

Chinese-owned TikTok, which has seen 
meteoric growth in the United States, also 
was recently found to be secretly reading 
users’ clipboard data, although the app 

now claims that it has fixed 
the issue. There are simi-
lar concerns about Zoom, 
as researchers found that 
encryption keys were be-
ing transmitted to servers 
in China.

While the United States 
is stepping up its efforts 
to counter threats from 
Beijing, the communist 
regime is simultaneously 
ramping up its own aggres-
sive endeavors through the 
CCP’s United Front Work 
Department.

This unit coordinates 
thousands of groups to 
carry out foreign politi-
cal influence operations, 
suppress dissident move-

ments, gather intelligence, and facilitate 
the transfer of other countries’ technology 
to China, according to a June report by the 
Australian Strategic Policy Institute.

Its political influence initiatives target 
foreign elites, including politicians and 
business executives, and are often covert in 
nature, the report said. Overseas Chinese 
communities are also key targets, with the 
Party seeking to co-opt and control com-
munity groups, business associations, and 
Chinese-language media.

Alex Joske, author of the report, said that 
the United Front’s work abroad amounts 
to an “exportation of the CCP’s political 
system.” Its effort “undermines social cohe-
sion, exacerbates racial tension, influences 
politics, harms media integrity, facilitates 
espionage, and increases unsupervised 
technology transfer,” the report states.

With these CCP-backed companies, the 
regime is attempting to exert its influence 
over the entire globe, not just the United 
States. Some major programs backed by the 
regime that also play into its international 
ambitions are its Belt and Road Initiative 

(BRI) and its “Made in China 2025” plan.
The CCP, through the BRI, injected bil-

lions of dollars into low-income countries 
in order to build their infrastructure proj-
ects. Since 2013, the initiative has launched 
more than 2,900 projects valued at $3.87 
trillion. The BRI has been called a “debt 
trap” because of Beijing’s predatory lend-
ing practices, which leave countries vul-
nerable to China’s aggressive influence 
campaigns.

Over the past two decades, China has 
become a major global lender, with out-
standing debt exceeding $5.5 trillion in 
2019—more than 6 percent of global gross 
domestic product, a report by the Institute 
of International Finance stated.

And the CCP’s “Made in China 2025” 
industrial plan, which was rolled out in 
2015, seeks to make the country a global 
competitor in 10 tech sectors by 2025. In 
late 2018, Beijing also began “China Stan-
dards 2035” to accelerate efforts to become 
the leader in burgeoning tech sectors such 
as big data, artificial intelligence, and the 
internet of things (IoT).

Meanwhile, a report published in March 
determined that Beijing was exploiting the 
global CCP virus pandemic, which first broke 
out in Wuhan, China, to advance its economic 
goals and fulfill its wider ambitions.

“Beijing intends to use the global dislo-
cation and downturn to attract foreign in-
vestment, to seize strategic market share 
and resources—especially those that force 
dependence [on China],” the report by Ho-
rizon Advisory, a U.S.-based independent 
consultancy, states. The group reviewed 
recent policies and notices announced by 
Chinese central government agencies, re-
gional governments, and research institutes.

While a growing number of countries 
are expressing anger and frustration over 
Beijing’s botched handling of the out-
break, exacerbated by a wide-reaching 
coverup, backlash is also mounting against 
its efforts to brand itself as a global leader 
in combating the pandemic.

Beijing sent a slew of medical experts and 
supplies such as masks and respirators to 
countries where they were desperately 
needed in a bid to improve its image.

But the products it delivered often turned 
out to be defective, leaving countries no 
choice but to reject the faulty equipment. 
The Netherlands, Spain, Turkey, Finland, 
Britain, and Ireland are just some of the 
countries that received supplies found to 
be unusable.

“Authoritative Chinese sources state ex-
plicitly that the economic ravages and dis-
location that COVID-19 creates give China 
an opportunity to expand its dominance in 
global markets and supply chains—both in 
the real economy and in the virtual domain,” 
the Horizon Advisory report states. “They 
also stress that the present crisis will allow 
Beijing to reverse U.S. efforts to protect its 
systems, and those of its allies, from China.”

Exploitation, infiltration, 
and espionage are 
all recurring themes. 
The CCP employs all 
of them to varying 
degrees simultaneously 
in multiple sectors 
of society in order to 
undermine or influence 
the United States—its 
main impediment to 
global domination.

Beijing has been working 
on Wall Street for a 
long time. When Prime 
Minister Zhu Rongji 
visited the United States 
in 1999, he holed up 
in Waldorf Astoria New 
York and spent days in 
back-to-back meetings 
with business leaders.

Communist China’s Silent War Against America
For decades, CCP has been using ‘unrestricted warfare’ to weaken US from within

“Hidden Hand” by Clive 
Hamilton and Mareike 

Ohlberg. 

CHINESE INFILTRATION

A paramilitary police officer stands guard in Tiananmen Square in Beijing on March 11, 2018. 

Greg Baker/AFP via Getty Images

Book Excerpt

‘Hidden Hand: Exposing How the Chinese 
Communist Party Is Reshaping the World’

The Wall Street Bull sculpture in the Financial District in New York in this file photo.

Spencer Platt/Getty Images



Week 28, 2020 Week 28, 20206  |  CHINA INSIDER CHINA INSIDER   |  7

ORGAN HARVESTING

HONG KONG

Eva Fu

A
t the crossroads between 
the East and West, the in-
ternational hub of Hong 
Kong has long prospered 
on its dynamic public 

discourse, vibrant press, and bustling 
commercial trade.

Now, a growing number of Hong-
kongers are considering fleeing the 
city, fearing that the cherished free-
doms that distinguished the territory 
from mainland China will vanish 
under Beijing’s latest encroachment.

On July 1, the 23rd anniversary of 
the transfer of sovereignty to China 
from the UK, an expansive national 
security law went into effect. Offenses 
such as secession, subversion, and 
“collusion with foreign forces” now 
carry a maximum penalty of life im-
prisonment.

The law triggered fears that Hong 
Kong, once a place where people 
could be outspoken critics of the 
regime, would turn into another 
mainland Chinese city under the 
authoritarian grip of the Chinese 
Communist Party.

“This is a global tragedy,” Fred Mc-
Mahon, the Dr. Michael A. Walker 
chair of economic freedom research 
at the Fraser Institute, told The Epoch 
Times. The Canada-based institute 
on July 3 released a letter denouncing 
the law, while calling for a “global re-
sponse” to address the deteriorating 
situation in Hong Kong.

As of July 3, it had been signed by 
a coalition of think tanks from 39 
countries.

Clampdown on Speech
Hong Kong police acted swiftly, ar-
resting 10 people under provisions of 
the law when thousands of protesters 
gathered in Causeway Bay on July 1 
to oppose it. In some cases, they were 
arrested for possessing flags, banners, 
and flyers with slogans that advocat-
ed for Hong Kong independence.

A Shau Kei Wan restaurant, one of 
thousands of shops that openly sup-
port Hong Kong’s pro-democracy 
movement, meanwhile, was forced 
to take down protest messages from 
its walls on July 2 after police warned 
the owner.

Four armed police officers ap-
peared at the restaurant in the morn-

ing and photographed the interior, 
restaurant owner Gordon Lam told 
The Epoch Times. Citing the security 
law, the police threatened to arrest 
Lam if he didn’t remove a display of 
sticky notes expressing support for 
the movement.

Later that evening, the Hong Kong 
government announced that the 
popular protest slogan “Liberate 
Hong Kong, the revolution of our 
times” was banned, declaring that it 
violates the new law because it “con-
notes” a pro-independent, separatist, 
and subversive message.

“Is Hong Kong still Hong Kong? 
How is today’s Hong Kong different 
from other Chinese cities like Guang-
zhou and Shanghai?” Lam said.

“This national security law is thor-
oughly destroying Hong Kong’s core 
values.”

Multiple shops have begun remov-
ing pro-democracy messages in an-
ticipation of a clampdown, while 
public libraries have pulled books 
written by pro-democracy activ-
ists. On July 4, police confiscated an 
American flag from a protester dur-
ing a local demonstration celebrating 
July Fourth, citing breach of the law.

Activist Nathan Law, who testified 
at a U.S. congressional hearing on 
July 1, fled Hong Kong to an unidenti-
fied location, saying that if he stayed, 
his “speech and appearance would 
put my own safety in serious jeop-
ardy, given the circumstances.”

Security Apparatus
Chinese officials claimed the law 
would target a small segment of so-
ciety, but the offenses’ broad and 
vague definitions—as well as a part 
that stipulates that non-Hong Kong 
residents could also be subject to 
prosecution—have stoked concern 
among legal experts and human 
rights observers, who say that resi-
dents and foreigners alike who draw 
the regime’s ire could be at its mercy 
once they set foot on Hong Kong soil.

Such laws “should never be used 
to criminalize conduct and expres-
sion that is protected under interna-
tional human rights law,” the U.N. 
human rights office said in a July 3 
statement, expressing alarm at the 
potential “discriminatory or arbitrary 
interpretation and enforcement.”

The law also mandates that a new se-

curity bureau be established in the city.
On July 3, Beijing appointed Zheng 

Yanxiong, known for his role in sup-
pressing on 2011 anti-corruption 
protests in the southern village of 
Wukan, to head the new security 
bureau—which directly answers to 
the central government.

“We used to think of ‘secret police’ 
as something abstract. Now, it is a 
very real fear,” Law said at the July 
1 hearing.

In 2016, he won an election to be-
come a local lawmaker but was dis-
qualified after protesting Beijing’s 
grip over Hong Kong during his oath-
taking ceremony.

Global Backlash
The Chinese regime, as in the past, 
has responded to international back-
lash by saying the law and its imple-
mentation are “internal affairs.”

“What business has that to do with 
you?” said Zhang Xiaoming, deputy 
director of Beijing’s office for Hong 
Kong affairs, when asked during a 
July 1 press conference about pos-
sible sanctions from Western gov-
ernments.

The U.S. Congress has unanimous-
ly approved legislation that would im-
pose sanctions on Chinese officials 
who violate Hong Kong’s autonomy, 
as well as banks that do business with 
those officials. The UK promised to 
extend immigration rights to an es-
timated 3 million Hongkongers, a de-
cision that roughly two-thirds of the 
British public agreed with, accord-
ing to a recent poll. Lawmakers in 
Japan’s ruling party are campaigning 
to cancel Chinese leader Xi Jinping’s 
upcoming visit in light of the develop-
ments in Hong Kong.

The city is “the front line in the fight 
for freedom against authoritarian-
ism,” said Benedict Rogers, a London-
based human rights activist and vo-
cal critic of Beijing’s encroachment 
over Hong Kong.

“If the regime is allowed to just get 
away with this with impunity, then 
it’s not going to stop with Hong Kong,” 
he said in an interview for The Epoch 
Times’ “American Thought Leaders” 
program.

“The Chinese Communist Party 
already is encroaching on our free-
doms—in your country and mine—
and we mustn’t let that continue.”

Is Hong Kong 
still Hong Kong? 
How is today’s 
Hong Kong 
different from 
other Chinese 
cities like 
Guangzhou and 
Shanghai?       
Gordon Lam, Hong 
Kong restaurant 
owner 

New Security Law Ushers in 
Authoritarian Era for Hong Kong

Riot police detain a man as they clear protesters taking part in a rally against a new national security law in Hong Kong on July 1, 2020, on the 23rd anniversary of the city’s handover from Britain to China. 

Dale de la Rey/AFP via Getty Images

Eva Fu

A
n Epoch Times 
distribution work-
er who was arrest-
ed in Hong Kong 
while spreading 
promotional 

material during a recent protest 
says a police officer threatened 
to send her to mainland China 
and have her “organs harvested 
alive.”

Chen Xiaojuan is one of four 
Epoch Times personnel who was 
arrested on July 1 in Hong Kong’s 
Causeway Bay area.

Thousands of Hongkongers 
had poured into the streets to 
protest the new national security 
law that Beijing imposed on the 
eve of the 23rd anniversary of 
the city’s transfer of sovereignty 
to China from UK rule. The four 
workers were trapped behind 
police cordons along with 
protesters before being taken 
separately into police custody at 
the North Point Police Station.

While they were released on 
bail on July 2, their phones were 
confiscated.

After her release, Chen said 
a male officer made the threat 
after she refused to change 
into a police-issued outfit and 
removed a shirt that a female 
officer tried three times to put 
over her head.

“You don’t sign your names, 
nor do you wear the clothes. 
How about we send you to 
mainland China and have your 
organs harvested alive?” Chen 
recalled the officer telling her.

Chen said the officer’s remark, 
and the implied endorsement of 
state-sanctioned organ harvest-
ing, left her in tears, since she 
previously learned about allega-
tions that the Chinese regime 
harvested organs from prisoners 
of conscience for use in trans-
plant surgery.

In July 2019, a London-based 
independent people’s tribu-
nal, after hearing testimony 
from more than 50 witnesses, 
concluded beyond a reasonable 
doubt that state-sanctioned or-
gan harvesting has taken place 
in China for years “on a sig-
nificant scale,” and continues 
today. The tribunal also stated 
that the main source of organs 
were adherents of the persecut-
ed spiritual group Falun Gong; 
thousands of adherents have 
been arrested and detained in 
China’s prisons, labor camps, 
and brainwashing centers 
since 1999.

Since 2015, the Chinese regime 
has claimed that all organs for 
transplant surgeries are sourced 
from voluntary donations. But 
a 2019 study, published in BMC 
Medical Ethics, found that 
China’s organ donation num-
bers conform “almost precisely 
to a mathematical formula,” 
suggesting they likely have been 
falsified.

The allegations have drawn 
scrutiny internationally, with 
Belgium and Austria being the 
latest countries to draft resolu-
tions to combat such abuse.

Chen wonders whether Hong 
Kong police have actually sent 
anyone back.

“Do you all agree with organ 
harvesting? It’s such an evil 
thing,” she said in response to 
the officer, who didn’t reply. She 
continued to resist wearing the 
uniform, despite the threats.

“I told them I didn’t do any-
thing wrong,” Chen said. “They 
arrested me and put me in po-
lice custody, so they are at fault.”

The Hong Kong police didn’t 
immediately return a request by 
The Epoch Times for comment.

The following day, a female 
officer—whom Chen observed 
to be more senior in rank—in-
sisted that Chen couldn’t use the 

restroom without wearing the 
uniform. When Chen tried to 
explain why she didn’t wish to 
wear it, the officer appeared agi-
tated, and said she was “about 
to join the Chinese Communist 
Party.”

Eventually, the officer relented.
Zhang Yan, another Hong 

Kong Epoch Times worker who 
was arrested the same day, 
was handing out promotional 
materials a day earlier at the 
Prince Edward metro station, 
when a police officer warned 
twice, without explanation, that 
“this would be the last time” her 
actions would be allowed.

“I thought ... Are they going to 
change their attitudes toward 
our Epoch Times distribution 
personnel after July 1? And they 
did.” Zhang said, referring to the 
first day the law was in effect.

The four are due to report back 
to the police station on Aug. 4.

While concerned for their own 
safety, Zhang and Chen say they 
will keep doing their jobs so 
the public has access to diverse 
perspectives.

“A lot of Hong Kong media 
have been controlled by the Chi-
nese Communist Party,” Zhang 
said. “If people miss out on the 
voice from the other side, and 
only receive the Party’s propa-
ganda, the brainwashing will 
change them gradually just like 
in the mainland ... and Hong 
Kong will become just another 
Chinese city.

“Someone has to do it,” she 
added.

The Hong Kong edition of The 
Epoch Times has condemned 
the police for indiscriminate 
arrests and the threat that such 
actions pose to the city’s press 
freedom and freedom of speech. 
In a statement, the bureau also 
vowed to continue reporting on 
the truth and defending Hong-
kongers’ rights to be informed.

You don’t sign 
your names, nor 
do you wear the 
[police-issued] 
clothes. How 
about we send you 
to mainland China 
and have your 
organs harvested 
alive?  
Hong Kong Epoch Times 
distribution staffer Chen 
Xiaojuan recalled the 
officer telling her. 

Hong Kong Epoch Times Staffer: Police 
Threatened to Send Me to Mainland China

Riot police run on a street toward pedestrians during a crowd control operation at a demonstration in Hong Kong, on July 1, 2020.

Anthony Kwan/Getty Images



Week 28, 20208  |  CHINA INSIDER

SHENYUNSHOP.COM| TEL:1.800.208.2384

Bring Home the
Magic of ShenYun!


